| کد خبر: 211668 |

لزوم احداث فرودگاه در منطقه آزاد انزلی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مناطق آزاد امروز در دنیا برای ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی و تبادل نظر میان کشورهای همسایه ایجاد می‌شوند.

تین نیوز

 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مناطق آزاد امروز در دنیا برای ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی و تبادل نظر میان کشورهای همسایه ایجاد می‌شوند.

به گزارش تین نیوز به نقل از خانه ملت، سیدکاظم دلخوش اباتری با اشاره به مصوبه اخیر مجلس درباره توسعه محدوده منطقه آزاد تجاری-صنعتی انزلی گفت: مناطق آزاد امروز در دنیا برای ایجاد اشتغال، رونق و رشد اقتصادی، تبادل نظر میان کشورهای همسایه و ... ایجاد می‌شوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: طی سال‌های گذشته قوانینی درباره ایجاد مناطق آزاد تجاری در مجلس مصوب شد که به موجب آن 7 منطقه آزاد تجاری در کشور و در نقاط مرزی ایجاد شود و مجددا دولت لایحه ایجاد 8 منطقه دیگر را طی ماه‌های قبل به مجلس ارائه کرد و در کنار آن هم مناطق ویژه مورد توجه قرار گرفت.

تاثیر مناطق آزاد بر روی رشد اقتصادی و اشتغال

وی ادامه داد: مناطق آزاد مخالفان و موافقانی دارد اما ما معتقدیم که مناطق آزاد تجاری در کل می‌توانند، بر روی رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال اثرگذار باشند.

دلخوش تاکید کرد: منطقه آزاد انزلی در استان گیلان کمترین مساحت را برخلاف دیگر مناطقی مانند ماکو را در اختیار دارد یا چابهار و کیش، به خود اختصاص داده است.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس اظهار کرد: دیوان عدالت اداری درباره 6 هزار هکتار زمین از مناطق آزاد انزلی به دلیل اینکه دولت در دوره‌های گذشته نقشه آن را ارائه نکرده بود، حکم صادر کرد زیرا براساس قانون دولت باید نقشه مناطق آزاد را ارائه می‌داد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: بسیاری از سرمایه گذاران و بیش از هزار و 200 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این منطقه در معرض آسیب قرار گرفت که مجلس در نهایت با الحاق این 6 هزار هکتار موافقت کرد.

دلخوش‌اباتری اظهار کرد: همچنین براساس تبصره ماده واحده لایحه توسعه محدوده منطقه تجاری-صنعتی انزلی 2 هزار هکتار برای توسعه این منطقه قرار داده شد که تقریبا آخرین مورد توسعه است و وسعت منطقه آزاد انزلی را به 10 هزار و پانصد هکتار تبدیل کرد.

مناطق آزاد محلی برای جلب سرمایه‌گذاران

وی با تاکید براینکه احداث فرودگاه از نقاط ضروری و مورد نیاز منطقه آزاد انزلی است، گفت: فرودگاه در همه مناطق آزاد دنیا وجود دارد و از الزامات منطقه است.

نماینده صومعه‌سرا در مجلس بیان کرد: نقشه ایجاد منطقه آزاد میرزا کوچک خان را از دولت گرفته‌ایم و نقشه شهر صنعتی در رشت، منطقه ای از خمیران انزلی و بخشی دیگرمورد تایید دولت قرار گرفته است که قانون آن در مجلس برای حمایت از سرمایه‌گذاران تصویب شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به تاثیرات مثبت ایجاد مناطق آزاد تجاری بر روی اقتصاد کشور تصریح کرد: براساس شرایط اقتصادی، مناطق آزاد تجاری در دنیا در نزدیکی مرزها قرار گرفته‌اند تا با جلب نظر سرمایه‌گذاران بتوان با استفاده از این مناطق تبادل فرهنگی، اقتصادی، ایجاد اشتغال، صادرات کالا و ... انجام داد.

دلخوش‌اباتری تاکید کرد: سرمایه‌گذاری در این مناطق نسبت به رشد اقتصاد و با توجه به شرایط چالشی و مشکلات اقتصاد کشور و همچنین معافیت‌های خاص در این مناطق می‌تواند بسیار موثر باشد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس 0 0

    خیر منطقه آزاد انزلی اصلا فرودگاه نیاز ندارد،فرودگاه رشت کافی است،ولی داشتن یک هلیگاه (محل فرود بالگرد پیشرفته) کفایت می کند ، 150 متر در 200 متر زمین کافی است و می تواند در چهار طبقه یا سطح ساخته شود.دوره ساخت آنهم شش ماه است.این طرح به معاونت ترافیک حمل و نقل شهرداری تهران در زمان محسن پورسیدآقائی سال 1398 توسط یک کارشناس بین المللی متخصص پیشنهاد شد که جدی گرفته نشد. مدارکش در شهرداری تهران موجودند.