| کد خبر: 241463 |

استان مرکزی با افزایش ۲۶ درصد ترددها به رتبه سوم کشور رسید

استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی با افزایش ۲۶ درصدی تردد جاده‌ای پس از استانهای تهران و البرز به رتبه سوم ترددها در کشور رسیده است.

تین نیوز

فرزاد مخلص الائمه ظهر یکشنبه در نشست کمیسیون اجرایی آئین نامه مدیریتی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان مرکزی، اظهار کرد: تمامی خودروهای با ظاهر گشت پلیس و چراغ گردان استان در محورهای ارتباطی به خصوص نقاط حادثه خیز استان به کار گرفته شوند تا سوانح جاده‌ای کاهش یابد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، وی ادامه داد: فرمانداری شهرهای ساوه، اراک، شازند و فراهان همه بسیج شوند و خودروها را در محورها مستقر کنند تا از سوانح جاده‌ای کاسته و در نتیجه تلفات کمتر شود.

استاندار مرکزی گفت: صدا و سیمای استان مرکزی نیز با تهیه فیلم کوتاه با کمک پلیس نامحسوس و پخش این فیلمها در فرهنگ سازی و توجه به رانندگی ایمن اقدام نمایند.

استان مرکزی با افزایش ۲۶ درصد ترددها به رتبه سوم کشور رسید

مخلص الائمه افزود: لازم است از ظرفیت پایگاه‌های بسیج روستایی که در مجاورت راه‌های ارتباطی واقع شده‌اند در راستای کاهش تلفات جاده‌ای استفاده شود.

نرخ فوت در سوانح رانندگی استان مرکزی به ۲۹ نفر می‌رسد

مهدی زندیه وکیلی معاون عمرانی استانداری مرکزی نیز در این جلسه اضافه کرد: لازم است که خودروهای امدادی در فواصل مشخص چند کیلومتری از خودروهای نیروی انتظامی استقرار یابند تا تخلفات متخلفین رانندگی را ثبت و ضبط کنند.

وی تاکید کرد: امسال شاهد رشد آمار ترددها در استان مرکزی هستیم به طوری که این استان رتبه سوم ترددها را پس از استان‌های تهران و البرز به خود اختصاص داده اما بر خلاف این استان‌ها که نرخ فوت ناشی از تصادف در آنها تک رقمی است، نرخ فوت در استان مرکزی به ۲۹ نفر می‌رسد که آمار بالایی است.

ضعف نظارت بر رانندگان پرخطر در استان مرکزی

حمیدرضا نوازنی نیز در این نشست با اشاره به ضرورت افزایش نظارت‌ها اظهار کرد: یکی از مسائل مهم و قابل توجه در استان مرکزی مسئله ضعف نظارت بر رانندگان پرخطر بوده که لازم است از خودروهای کمکی با تعداد بالا در سایر نقاط استان استفاده شود.

وی بیان کرد: متأسفانه خدمات بین جاده‌ای در استان بسیار ضعیف است که نیاز دارد تا در این ایام باقی مانده از تعطیلات نوروزی مورد توجه قرار گرفته و هر چه سریع‌تر برای حل این مشکل اقدام لازم انجام شود.

مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی عنوان کرد: راه‌های استان کیفیت خوبی دارد چرا که استان مرکزی استان مقصد سفرهای نوروزی نیست و ترددکنندگان برای رسیدن به مقصد هم سرعت داشته و هم عجله بنابراین دچار تخلف می‌شوند که نیاز است نظارت‌ها در بخش ترددها افزایش یابد.

۲۲ تیم پلیس روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین در جاده‌های استان مستقر می‌شوند

سردار حسن مفخمی شهرستانی در این جلسه با اشاره به اقدامات پلیس در حوزه ترافیکی در استان اظهار داشت: تمام تلاش پلیس ایمنی و امنیت در سفرها با استفاده از حداکثر ظرفیت و توان موجود است با این حال با توجه به گستردگی جغرافیایی استان مرکزی تعداد تیم‌های پلیس راهنمایی و رانندگی استان پاسخ‌گوی پوشش محورهای ارتباطی نیست.

وی افزود: براساس آمار در دو روز پایانی تعطیلات یعنی دوازدهم و سیزدهم فرودین نیاز به ۲۲ تیم برای کاهش حوادث جاده‌ای، کنترل جاده‌ها و محورهای مواصلاتی و تلفات جاده‌ای در استان نیاز است تا از ساعت شش صبح تا ۱۸ در مناطق و معابر جاده‌ای مختلف استان حضور داشته باشند که تیم‌ها در اختیار هشت پاسگاه استان که مکان یابی و جغرافیای محورها را رصد می‌کنند، قرار بگیرند.

ثبت بیش از ۹.۷ میلیون تردد در استان مرکزی

مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی نیز در این نشست با اشاره به وضعیت ترددها در جاده‌های استان مرکزی اظهار کرد: تردد در جاده‌های استان مرکزی تا امروز ۲۶ درصد رشد داشته که براساس آمار شاهد تردد بیش از ۹.۷ میلیون تردد در استان بودیم که مطابق آمار ثبت شده در ورودی‌های استان شاهد رشد چهل درصدی بوده‌ایم.

وی افزود: هر چند در ایام نوروز در سطح استان مرکزی شاهد کاهش تردد خودروهای سنگین در جاده‌های استان مرکزی بوده‌ایم اما با این حال تردد خودروهای سبک در استان رشدی ۳۵ درصدی را نشان می‌دهند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی تصریح کرد: براساس آمار ثبت شده توسط تردد شمارهای استان، سرعت متوسط خودروهای سبک در استان مرکزی حدود نود و چهار کیلومتر بر ساعت بوده به طوری که این آمار در سطح کشور ۸۵ کیلومتر بر ساعت را نشان می‌دهد.

جهانی ادامه داد: براساس آمار تا به امروز بیست و ۲ هزار تردد با ثبت تخلف در استان مرکزی به ثبت رسیده است که ۸۰۰ مورد آنها بالای ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت، سرعت داشته و متأسفانه ۲۹ اسفند سال گذشته ۶ کشته و پنجم فروردین امسال نیز هشت کشته در جاده‌های استان مرکزی ثبت شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.