| کد خبر: 223442 |

باند دوم محور غرق‌آباد نوبران تا بهار ۱۴۰۰ زیر بار ترافیک می‌رود

استاندار مرکزی گفت: باند دوم محور غرق آباد نوبران تا بهار ۱۴۰۰ زیر بار ترافیک می رود.

تین نیوز

استاندار مرکزی گفت: باند دوم محور غرق آباد نوبران تا بهار ۱۴۰۰ زیر بار ترافیک می رود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سیدعلی آقازاده امروز سه‌شنبه ۱۸ آذرماه در جلسه بررسی مشکلات بخش نوبران در شهرداری نوبران اظهار کرد: انسجام و همبستگی عمومی مردم استان و اعمال محدودیت ها در کنار همراهی مردم موجب شد که آمار مبتلایان و مرگ و میر کرونایی استان شیب نزولی به خود بگیرد.

وی به هماهنگی و هم افزایی مناسب بین دستگاههای اجرایی شهرستان ساوه و بخش نوبران اشاره کرد و گفت: نقش بارز خیرین در بخش نوبران و احداث مراکز سلامت خیرساز توسط اخوان شهیدی توانسته است شاخص های بهداشتی و درمانی منطقه را ارتقا دهد.

آقازاده به جاده ارتباطی ساوه به نوبران اشاره کرد و گفت: دو سال است در تلاش هستیم تا ۱۰ کیلومتر غرق آباد و نوبران که آسفالت شده و نیازمند یک رویه آسفالت نهایی و تجهیزات جاده ای است به اتمام برسد ولی پروژه زمانبر شده و چون پروژه ملی است بدلیل محدودیت اعتباری مشمول زمان شده است. امیدواریم تا بهار سال آینده بتوانیم آنرا زیر بار ترافیک ببریم و مابقی مسیر این محور با تخصیص اعتبار لازم اجرایی شود.

وی در مورد اداره ثبت در نوبران گفت: سازمان ثبت اسناد چنانچه موافقت خود را با تأسیس نمایندگی اداره ثبت در بخش نوبران اعلام کند با تجهیز ساختمانی که در  نظر گرفته شده و واگذاری یک خودرو با مصوبه شورای برنامه ریزی استان، مجوز راه‌اندازی آن صادر خواهد شد.

استاندار در خصوص مالکیت اراضی کشاورزی نیز گفت: یکی از نگرانی های دستگاه های نظارتی کشور موضوع زمین خواری است که با سند دار شدن اراضی بخش اعظمی از این معضل برطرف خواهد شد.

به گزارش ایسنا، محمد سبزی نماینده  و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: حضور مسئولان در مناطق محروم در رفع مشکلات مردم بسیار موثر و راهگشاست، البته این بازدیدها و جلسات باید مصوبه و خروجی داشته باشد.

وی خواستار تعیین تکلیف آغاز فعالیت نمایندگی اداره ثبت در بخش نوبران شد و گفت: مصوبات باید در سریعترین زمان ممکن اجرایی شود چراکه مرور زمان و افزایش تورم روند اجرا را زمان بر می‌کن.د ‌

سبزی ساماندهی محورهای مواصلاتی را از جمله مطالبات مردم در این بخش دانست و افزود: بهره برداری از عملیات تعریض و ‌دو بانده شدن محور غرق آباد به نوبران به طول ۱۰ کیلومتر مشمول مرور زمان شده و با وجود تخصیص ۷۰ میلیارد ریال، اما به دلیل برودت هوا، این پروژه زمانبر و طولانی شده است.

وی اجرای پروژه های بنیاد مسکن و تعیین تکلیف اراضی زراعی و کشاورزی و اختلافاتی که با منابع طبیعی وجود دارد را از دیگر مشکلات برشمرد و افزود: درست نیست که یک کشاورز که مالک ده‌ها هکتار زمین است برای دریافت وام ضامن ارائه دهد ولی چون اراضی آنها سند ندارد، به عنوان وثیقه بانکی پذیرفته نیست.

وی در خصوص لایحه بودجه نیز گفت: لایحه بودجه سال آینده با توجه به مناطق محروم در حال بررسی و تصویب است تا نگاه ویژه ای به مناطق کمتر برخوردار شود.

حسام الدین شهیدی رییس شورای اسلامی شهر نوبران نیز به حجم خدماتی که در بخش نوبران صورت گرفته است اشاره کرد و گفت: خدمات صورت گرفته بعد از انقلاب در بخش نوبران قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.

وی به ارتقای شاخص های حوزه سلامت در این بخش اشاره کرد و گفت: استقرار نمایندگی ادارات شهرستان در بخش نوبران ضرورت دو چندان دارد و باید گره های این مشکل باز شود.

تامین آب آشامیدنی، تقویت شبکه برق، ضعف اینترنت در مناطق روستایی و همچنین لزوم تقویت پوشش اپراتورهای تلفن همراه، حل مسئله تخصیص زمین به روستائیان برای ساخت و ساز و بهبود وضعیت اینترنت روستاها، بهسازی جاده های دسترسی از جمله مشکلاتی بود که در این سفر مطرح و برای حل آن تصمیم گیری شد.

استاندار مرکزی در بدو ورود به بخش نوبران با حضور در گلزار شهدای این شهر به مقام شامخ شهدای والامقام این دیار ادای احترام کرد.

سیدعلی آقازاده قرار است در سفری یک روزه به شهرهای نوبران و غرق آباد از مرکز بهداشت شهر نوبران و ساختمان جهاد کشاورزی بخش نوبران بازدید بعمل آورد.

برگزاری نشست هم اندیشی در شهرداری نوبران به منظور بررسی مشکلات، بازدید از طرح‌های بنیاد مسکن در روستای یاتان و مقصود آباد، بازدید از خط انتقال برق بخش نوبران به طول ۳۸ کیلومتر که در دست اجراست که با تکمیل این پروژه مشکل افت فشار و ولتاژ روستاهای منطقه برطرف می شود، بازدید از پروژه‌های در دست اجرای شهرداری غرق آباد، بازدید از شهرک صنعتی غرق‌آباد و شرکت دامدشت (میهن) از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه استاندار مرکزی به شهرهای نوبران و غرق آباد است.

استاندار مرکزی در ادامه، غرق‌آباد را به مقصد ساوه ترک کرده و کلنگ احداث درمانگاه سلامت آموزش و پرورش شهرستان ساوه را در زمینی به مساحت هزار متر مربع و زیربنای ۵۰۰ متر مربع ویژه فرهنگیان بر زمین خواهد زد.

بخش نوبران از توابع شهرستان ساوه شامل دو شهر نوبران و غرق آباد با ۱۰۲ روستای کوچک و بزرگ است که در مجموع افزون بر ۲۵ هزار نفر جمعیت را در برگرفته است.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.