| کد خبر: 241342 |

۴۰ هزار مسافر نوروزی توسط راه آهن قم جابه‌جا شدند

تین نیوز

مدیرکل راه آهن قم گفت: بصورت میانگین روزانه ۵۰ رام قطار از ایستگاه‌های راه آهن قم عبور می‌کند و از ابتدای تعطیلات نوروزی امسال حدود ۴۰ هزار مسافر توسط خطوط ریلی قم جابه جا شده اند.

به گزارش تین نیوز ، غلامحسین دباغ روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه از ۲۴ اسفندماه تا ۱۵ فروردین ماه پیک خدمات نوروز ی راه آهن در کشور است، تصریح کرد: این بازه زمانی به دلیل حجم بالای مسافران از اهمیت خاصی برخودار است و رام های متنوعی برای جابه جایی مسافران نوروزی پیش بینی می شود.

وی بیان کرد: در طول برگزاری جشن های نیمه شعبان،سه رام قطار مسافربری از مبدا تهران به قم وارد مدار شد و تعداد قابل توجهی از زائران را جابه جا کرد.

دباغ با اشاره به افزایش رام های قطار به مناسبت نوروز ۱۴۰۱، خاطرنشان کرد: برای رعایت پروتکلهای بهداشتی در هر کوپه قطار یک جای خالی برای حفظ فاصله گذاری اجتماعی دیده شده و این فاصله بصورت عملیاتی رعایت می شود.

وی با بیان اینکه قم در رتبه سوم جابه جایی مسافر از طریق خطوط ریلی کشور بعد از استانهای تهران و خراسان رضوی است، ابراز داشت: افزایش رام های قطار در این استان بر اساس ظرفیت و صلاحدید در سطح ملی امکان پذیر است.

وی با اشاره به توسعه ایستگاه های قطار قم اظهار داشت: از ابتدای آغاز دولت سیزدهم اقدامات امیدوارکننده زیادی در سطح کلان در حوزه توسعه خطوط ریلی و تقویت این بخش با هدف افزایش سهم راه آهن از جابه جایی مسافر و کالا آغاز شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.