| کد خبر: 235997 |

◄ افتتاح مرکز پایش هوشمند و چند منظوره پلیس فرودگاه امام (ره)

پلیس فرودگاه پلیس هوشمند و سرآمد در نوآوری است.

تین نیوز

رئیس پلیس پیشگیری ناجا در مراسم افتتاح مرکز پایش هوشمند و چند منظوره پلیس فرودگاه امام (ره) با تاکید بر ضرورت هوشمندسازی پلیس به منظور افزایش ظرفیت و توان عملیاتی، تسهیل در خدمات رسانی و مدیریت مطلوب انتظامی گفت: پلیس فرودگاه پلیس هوشمند و سرآمد در نوآوری است.

به گزارش تین نیوز به نقل از از پایگاه خبری پلیس، سردار "مهدی معصوم بیگی"، همزمان با هفته ناجا در مراسم افتتاح مرکز پایش هوشمند و چند منظوره پلیس فرودگاه امام (ره) اظهار داشت: هوشمندسازی اولویت پلیس و از رویکردهای تحولی در نیروی انتظامی است.

وی افزود: نیروی انتظامی تلاش می کند با اتخاذ رویکردهای تحولی گام های موثر در سرعت بخشی به ارائه خدمات مورد نیاز مردم و فراهم سازی زمینه اجرای مطلوب ماموریت های سازمانی بردارد از این رو با تشکیل قرارگاه جهادی هوشمندسازی استفاده از فناوری های نوین شتاب بیشتری گرفته است به گونه ای که اهمیت آن باعث شده است شعار محوری هفته ناجای امسال نیز از سوی فرمانده ناجا "پلیس هوشمند، امنیت پایدار" انتخاب شود.

این مقام ارشد انتظامی با تاکید بر اینکه هوشمندسازی در نیروی انتظامی به پایدارسازی امنیت کمک شایانی می کند، ادامه داد: هوشمندسازی در پلیس باعث می شود نیروی انتظامی با اشرافیت زیاد، سرعت و دقت بالا، تسلط بیشتر و با آگاهی بالا ماموریت های خود را انجام دهد.

سردار معصوم بیگی اجرای فاز اول ارتباط الکترونیکی بیش از ۶۰۰ کلانتری با دادسراها را از جمله اقدامات ارزشمند در حوزه هوشمند سازی برشمرد و گفت: صرفه جویی در زمان، تسریع در خدمات رسانی، فراهم شدن زمینه اقدامات اجرایی و تخصصی تر برای کارکنان کلانتری از دستاوردهای مهم و مشترک بین پلیس و قوه قضائیه است که در گام های بعدی در صدد هستیم تحقیق ویدئوکنفرانسی از متهمان را نیز عملیاتی کنیم.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا ادامه داد: بر این باور هستیم هوشمند سازی امری فراتر از فضیلت، بلکه امری واجب و ضروری است و راهی به غیر از هوشمندسازی برای افزایش بهره وری سازمانی وجود ندارد.

 افتتاح مرکز پایش هوشمند و چند منظوره پلیس فرودگاه امام (ره)

وی عنوان کرد: هوشمندسازی در حوزه پلیس پیشگیری به دلیل اینکه در ارتباط مستقیم و مستمر با مردم قرار دارد به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته و در این خصوص طرح های مردم محور زیادی به مرحله اجرا در آمده است.

ارشدترین مقام پلیس پیشگیری کشور ضرورت هوشمندسازی پلیس فرودگاه های پلیس پیشگیری را دو چندان ارزیابی کرد و تصریح کرد: مسافران خارجی که وارد میهن اسلامی می شوند با پلیس فرودگاه و نماد امنیت و اقتدار ایران مواجه هستند لذا این مهم ایجاب می کند تحقق پلیس مدرن اسلامی به معنی واقعی کلمه در پلیس فرودگاه بیش از سایر بخش ها جلوه و نمود عینی داشته باشد.

وی با قدردانی از تلاش‌های سرهنگ "محسن عقیلی"؛ فرمانده پلیس فرودگاه های کشور در تشکیل قرارگاه فرعی هوشمندسازی خاطرنشان کرد: پلیس فرودگاه جایگاه و ظرفیت آن را دارد که مدل و الگوی پلیس تمام هوشمند برای سایرین باشد. 

گفتنی است؛ با راه اندازی و افتتاح مرکز پایش هوشمند و چند منظوره پلیس فرودگاه امام (ره) همزمان در هفته ناجا بستر ارتباط اپتیکی با حراست شهر فرودگاهی حضرت امام (ره) همچنین پایش و کنترل ۱۴ هزار هکتار شهر فرودگاهی از طریق ۷۰۰ دوربین مخصوص تعریف شده فراهم شد.

همچنین با راه اندازی سامانه پایش پلاک های دستوردار (سپاپد) رصد خودروهای در حال تردد در سطح حوزه استحفاظی و پارکینگ ها به صورت هوشمند عملیاتی شد.

نظارت وکنترل سالن ها وحوزه استحفاظی از طریق سامانه دوربین های البسه آنلاین، نظارت وکنترل هوشمند گشت های خودرویی از طریق سامانه موقعیت یاب خودرویی (AVLS) کنترل و پایش هوشمند پیرامونی سطح یگان انتظامی پلیس فرودگاه امام (ره) از طریق دوربین های چرخان (PTZ) در بالای دکل ها از دیگر توانمندی های مرکز پایش هوشمند و چند منظوره پلیس فرودگاه امام (ره) است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.