| کد خبر: 239320 |

◄ برفروبی بیش از 11 هزار کیلومتر باند از راه‌های استان مرکزی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی از برفروبی ۱۱ هزار و ۱۰۰ کیلومتر باند از راه های استان در ۴۸ ساعت گذشته خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی از برفروبی ۱۱ هزار و ۱۰۰ کیلومتر باند از راه های استان در ۴۸ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مهرداد جهانی اظهار کرد: با تداوم بارش‌ها در استان مرکزی، همچنان عملیات برفروبی، یخ زدایی و نمک پاشی در راه‌های ارتباطی برون شهری همچنان ادامه دارد.

وی افزود: با توجه به اهمیت برقراری ایمنی تردد در راه‌ها، در دو شبانه‌روز گذشته بیش از 3100 تن مخلوط ماسه و نمک به منظور جلوگیری از لغزندگی، یخ‌زدگی و انسداد محورهای مواصلاتی، با استفاده از ۲۲۶ دستگاه ماشین‌آلات سازمانی و تلاش ۳۸۰ نفر از راهداران و رانندگان پرتلاش این اداره کل در سطح جاده‌ها پخش شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی تصریح کرد: محورهای مواصلاتی استان مرکزی مجهز به ۲۷ دوربین نظارتی است که با بهره‌گیری از آن‌ها توسط اپراتورهای مرکز مدیریت راه‌ها، شرایط جوی و ترافیکی راه‌ها بصورت آنلاین رصد می‌شود و به محض مشاهده تغییرات، اکیپ‌ها در نقاط کوهستانی و گردنه‌های برفگیر مستقر می‌شوند تا در اسرع وقت عملیات برفروبی را به انجام برسانند.

جهانی ادامه داد: برای اجرای طرح راهداری زمستانی در راستای ارائه خدمات مطلوب به کاربران جاده‌ای، ۳۸۰ نفر راننده و راهدار در قالب ۵۴ اکیپ راهداری، با بهره گیری از ۲۲۶ دستگاه انواع ماشین‌آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک در نظر گرفته شده که به محض اعلام هشدارهای هواشناسی در ۳۵ راهدارخانه ثابت و سیار استان مستقر می‌شوند تا در اسرع وقت خدمات لازم را برای برقراری ترددی ایمن بعمل آورند.

وی اضافه کرد: مهم‌ترین دغدغه در هنگام بارش برف عدم توجه برخی از کاربران جاده‌ای به نکات ایمنی است که در اکثر موارد این بی توجهی ها منجر به انسداد محور، تداخلات ترافیکی، انسداد محور و ایجاد وقفه در امر برفروبی و باز نگه داشتن راه‌ها می‌شود.

جهانی ادامه داد: عدم استفاده از زنجیر چرخ، نداشتن سوخت کافی، خرابی برف پاک کن و سیستم گرمایشی وسیله نقلیه، نداشتن سلامت فنی خودرو و عدم رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی و عرضی با سایر وسایل نقلیه عمده مشکلاتی است که ضمن ایجاد مشکل برای خود کاربران جاده‌ای، باعث ایجاد وقفه در عملیات راهداری می‌شوند.

وی بیشترین میزان برف را به ارتفاع ۲۵ سانتیمتر مربوط به شهرستان شازند عنوان کرد و افزود: تمام محورهای مواصلاتی استان تحت نفوذ سامانه بارشی قرار گرفته و با تلاش راهداران هیچ یک از راه‌های ارتباطی مسدود نشده و هم اکنون تردد در آن‌ها بصورت روان برقرار می‌باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی از رانندگان و کاربران جاده‌ای خواست حتی‌الامکان در فصل زمستان و در هنگام‌ بارش برف ضمن توجه به هشدارهای هواشناسی، از سفرهای شبانه و غیر ضروری خودداری کرده و در صورت الزام به سفر حتما زنجیر چرخ، پوشاک گرم و سایر تجهیزات لازم به همراه داشته باشند.

جهانی اضافه کرد: مسافران و کاربران جاده‌ای حتما پیش از اقدام به سفر از طریق سامانه‌های ارتباطی و آنلاین ۱۴۱ در قالب تلفن گویای ۱۴۱، اپلیکیشن موبایلی ۱۴۱، سایت www.۱۴۱.ir و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی راه‌ها اطلاع کافی را کسب و سپس اقدام به سفر کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.