| کد خبر: 269117 |

آغاز عملیات اجرایی ساخت نخستین شناور لایروب هاپر بارج کشور در استان مازندران

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران از آغاز عملیات اجرایی ساخت نخستین شناور لایروب هاپر بارج موتوردار لایروبی ۱۰۰۰ متر مکعبی، بندر نوشهر با حضور مقامات ارشد استانی و سازمانی خبر داد.

تین نیوز

سعید کیاکجوری صبح امروز یکشنبه در حاشیه مراسم آغاز به کار عملیات اجرایی ساخت یک فروند هاپر بارج موتوردار لایروبی ۱۰۰۰ متر مکعبی، بندر نوشهر در مجتمع کاسپین (شرکت صنعتی دریایی ایران- نکا ) اظهار کرد: با توجه به این که یکی از بزرگ ترین چالش های بنادر شمالی بویژه بندر نوشهر، موضوع لایروبی است با حمایت های سازمان بنادر و دریانوردی ، پس از انجام مطالعات و اخذ مجوز های لازم و اکران مناقصه ، از حدود ۱۸ ماه پیش طراحی و ساخت یک فروند بارج لایروبی ۱۰۰۰ متر مکعبی برای بندر نوشهر در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه امروز عملیات ساخت این پروژه توسط شرکت صدرا آغاز شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران، کیا کجوری افزود : لایروب ۱۰۰۰ مترمکعبی بندر نوشهر با مشخصات فنی ( جنس بدنه از فولاد دریایی ،طول ۶۹ متر، عرض ۱۲/۶ متر، آبخور ۳/۷ متر، سرعت ناوبری ۸ گره دریایی، حجم هاپر؛ ۱۰۰۰ متر مکعب، امکان زیست؛ ۱۲ نفر، مجهز به دو بیل مکانیکی و سیستم رانش، شافت و پروانه) با اعتبار ریالی به مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال و ارزی به مبلغ  ۳ میلیون و  ۵۸۴ هزار یورو از منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی طراحی و ساخته خواهد شد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر خاطر نشان کرد: این شناور قابلیت انجام عملیات لایروبی در کلیه مناطق دریای خزر را خواهد داشت و بهره برداری از آن نقش مؤثری در کاهش مشکلات مربوط به رسوب گذاری و لایروبی حوضچه و کانال دسترسی بنادر نوشهر و فریدونکنار  خواهد داشت.

 کیا کجوری ادامه داد: یکی از ویژگی های مهم این لایروب، اجرای عملیات نامحدود لایروبی در داخل و بیرون حوضچه بندر نوشهر به شکل بسیار مطلوب است و از همه تکنیک ها و دانش های لایروبی در آن استفاده شده است.

 گفتنی است این پروژه که نخستین لایروب هاپر بارج چند منظوره ساخت داخل کشور به شمار می رود طی ۲ سال اجرایی خواهد شد و همه مراحل طراحی و ساخت شناور لایروب با بهره گیری از ظرفیت های کاملاً بومی و اتکا به دانش فنی داخلی در  شمال کشور انجام خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.