| کد خبر: 235354 |

توسط فناوران داخلی محقق شد

دستیابی به یک دانش فنی که از خروج اطلاعات سامانه های کشتی به خارج جلوگیری کرد

گروهی از محققان یکی از شرکت های دانش‌بنیان مستقر در شهرک علمی وتحقیقاتی اصفهان با دستیابی به دانش فنی طراحی، ساخت و تست پروانه شناورها از خروج ارز و همچنین خروج اطلاعات سامانه های کشتی به خارج از کشور جلوگیری کردند.

تین نیوز

گروهی از محققان یکی از شرکت های دانش بنیان مستقر در شهرک علمی وتحقیقاتی اصفهان با دستیابی به دانش فنی طراحی، ساخت و تست پروانه شناورها از خروج ارز و همچنین خروج اطلاعات سامانه های کشتی به خارج از کشور جلوگیری کردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، حامد شاهین مدیر عامل این شرکت دانش بنیان، با بیان اینکه تمرکز تحقیقاتی ما در زمینه پروانه های شناورها است، گفت: ما از ۸ سال گذشته در زمینه طراحی، ساخت و تست پروانه های دریایی فعال شدیم و توانستیم در زمینه ساخت پروانه کشتی ها از فرآیند مدل سازی، کنترل کیفی، تحلیل تا طراحی، بهینه سازی، ساخت، تست و استانداردسازی این قطعه فعال شویم، به گونه ای که هر نیازی در کشور در این زمینه وجود داشته باشد را مرتفع می کنیم.

وی با اشاره به اهمیت این زمینه تحقیقاتی، توضیح داد: پروانه کشتی های نظامی و غیر نظامی معمولا بخش استراتژیک در شناورها هستند؛ چرا که این بخش موجب می شود شناور به سرعت مورد نظر برسد و از این رو طراحی هر پروانه برای هر کشتی باید صورت گیرد، به ویژه در کشتی های نظامی که دارای طراحی های ویژه ای هستند.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان تاکید کرد: در صورتی که دانش فنی طراحی این پروانه ها در کشور صورت نگیرد، از خارج وارد می شود که علاوه بر خروج ارز، برای واردات پروانه کشتی ها لازم است کلیه اطلاعات سامانه کشتی در اختیار شرکت های خارجی قرار گیرد تا بر اساس آن طراحی پروانه انجام شود که این امر موجب نفوذ اطلاعات کشتی به خارج خواهد شد.

شاهین، بومی سازی برخی از اقلام استراتژیک را از اهداف این شرکت برای طراحی پروانه کشتی ها نام برد و یادآور شد: دستیابی به این دانش فنی موجب کاهش وابستگی کشور به خارج خواهد شد.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان به بیان مزایای پروانه تولید شده پرداخت و گفت: کاربران برای استفاده از پروانه ها در شناورها، یکسری الزاماتی دارند که بر اساس آن باید شناور به سرعت خاصی برسد و میزان مصرف سوختی داشته باشد که این الزامات باید پاس شوند که این پروانه به همه این الزامات پاسخ می دهد، ضمن آنکه محصول ما موجب کاهش هزینه می شود.

وی سهولت در ارائه خدمات و پشتیبانی را از دیگر مزایای محصول تولیدشده در کشور نام برد و اظهار کرد: این مزیت موجب می شود که در صورت بروز اشکال در پروانه به سرعت، خدمات پشتیبانی را ارائه دهیم.

شاهین، آلیاژ استفاده شده در این پروانه را بر اساس نوع پروانه ساخته شده دانست و افزود: محصول تولیدشده با استانداردهای جهانی مطابقت دارد و از این رو در صورت اقدام، امکان صادرات آن نیز وجود دارد.

وی از تجاری سازی یکی از محصولات این شرکت خبر داد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.