| کد خبر: 173682 |

◄ تکمیل زیرساخت‌های فاز سه بندر شهیدرجایی در سه سال آینده

تکمیل زیرساخت‌های فاز سه بندر شهیدرجایی طی سه سال آینده انجام می‌شود.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان بنادرودریانوردی با اشاره دوره بلاتکلیفی راهبری پایانه‌های کانتینری بنادر کشور خاتمه یافته است از تکمیل زیرساخت‌های فاز سه بندر شهیدرجایی طی مدت سه سال خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، محمد راستاد در جلسه سالیانه شورای عالی سازمان بنادرودریانوردی، با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط این سازمان طی یک سال اخیر و تاکید بر اینکه دوره بلاتکلیفی راهبری پایانه‌های کانتینری در بنادر کشور خاتمه یافته است، افزود: تا پیش‌ازاین راهبری کانتینری بندر شهید رجایی به‌صورت موقت و یک‌ساله بود و بدون قرارداد بلندمدت اپراتوری راهبری می‌شد اما در سال گذشته با برنامه‌ریزی صورت گرفته و در چارچوب قرارداد تعریف‌شده، در دو فاز؛ راهبری کانتینری این بندر مدنظر قرار گرفت و درنتیجه موضوع فاز یک بندر شهید رجایی به‌صورت MC در دستور کار قرار گرفت تا شرکای خارجی در قالب همکاری با اپراتور داخلی فعالیت‌های مربوطه را پیش ببرند.

 وی ادامه داد: در فاز بعدی بندر شهیدرجایی نیز توسعه سرمایه‌گذاری متناسب با مدل مالی امکان افزایش زمان قرارداد را ایجاد کرد و درنهایت در دی‌ماه سال گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی، اپراتوری دو پایانه کانتینری بندر شهیدرجایی به دو اپراتور داخلی موفق که سابقه طولانی در راهبری پایانه‌های کانتینری داشتند واگذار شد که نقطه عطفی در راهبری کانتینری بنادر کشور به شمار می‌آید.

 به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی علاوه بر این، برنده مناقصه فاز سه بندرشهیدرجایی اعلام‌شده است و کارگاه این فاز در حال حاضر فعال است. همچنین براساس زمان‌بندی صورت گرفته قرار است طی مدت سه سال زیرساخت‌های فاز سه بندر شهید رجایی کامل شود وهم زمان با آن به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای ایجاد روبناها و تجهیزات خواهیم بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.