| کد خبر: 244475 |

با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور انجام شد؛

◄ تعیین مهلت برای تکالیف دستگاه‌ها در اجرای پروژه راه‌آهن بیرجند

انجام تکالیف دستگاه‌ها در اجرای پروژه راه‌آهن بیرجند - قاین - یونسی در نشستی با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور زمان‌بندی شد.

تین نیوز

انجام تکالیف دستگاه‌ها در اجرای پروژه راه‌آهن بیرجند - قاین - یونسی در نشستی با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور زمان‌بندی شد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی در نشستی که روز دوشنبه به ریاست سید "صولت مرتضوی" معاون اجرایی رئیس جمهور و با حضور استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان در تهران برگزار شد، راهکارهای تسریع روند اجرای پروژه ریلی مرکز استان مورد بررسی قرار گرفت.

این نشست با حضور نمایندگان حوزه‌های مرتبط و بانک‌های عضو کنسرسیوم بانکی پروژه راه‌آهن بیرجند - قاین - یونسی و به منظور پرداخت ٢ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مربوطه توسط صندوق توسعه ملی برگزار شد.

در این نشست بر اهتمام بانک‌ها در تامین سهم خود از اعتبار تعیین شده برای این پروژه تاکید و مقرر شد بانک ملی طی حداکثر یک هفته موافقت کتبی خود به میزان ۶۰۰ میلیارد تومان برای سهم عاملیت را اعلام کند.

پس از تحقق این بند، بانک رفاه (سرگروه بانکی) طی حداکثر یک هفته کنسرسیوم بانکی را تشکیل داده و مراتب را به صندوق توسعه ملی اعلام کند. صندوق توسعه ملی نیز با توجه به سوابق و مستندات خاص این پروژه، مساعدت لازم را برای پرداخت معمول دارد.

بنابر این گزارش با توجه به اینکه تسریع و تامین مالی پروژه راه‌آهن بیرجند - قاین - یونسی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان خراسان جنوبی است، معاونت اجرایی رئیس جمهور درخصوص اهتمام حوزه‌ها در اجرای تعهدات‌شان، پیگیری لازم را انجام خواهد داد.

این نشست با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، مدیرعامل شرکت احداث راه‌آهن بیرجند - قاین - یونسی و نمایندگانی از وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سازمان برنامه و بودجه کشور، صندوق توسعه ملی، بانک ملی ایران، بانک ملت ایران، بانک تجارت ایران، بانک رفاه کارگران، بانک خاورمیانه و بانک ایران زمین برگزار شد.

معاون اجرایی رئیس جمهور دهم خرداد امسال از روند اجرای پروژه راه‌آهن بیرجند - قاین - یونسی که در سفر استانی رئیس جمهور به خراسان جنوبی به عنوان مطالبه بر زمین مانده مردم به‌طور جدی در دستور کار قرار گرفت، بازدید کرد.

طول راه‌آهن زاهدان - بیرجند - مشهد ۹۰۱ کیلومتر است که از این مقدار، ۴۲۱ کیلومتر در جغرافیای استان خراسان جنوبی قرار دارد. حد فاصل بیرجند - یونسی ۲۷۱ کیلومتر است که از این مقدار، ۸۸ کیلومتر در استان خراسان رضوی و ۱۸۳ کیلومتر دیگر در استان خراسان جنوبی قرار دارد و ۵۸ کیلومتر از آن در دست اجراست.

عملیات اجرایی ۹۰ کیلومتر از این طرح ریلی که پس از ۲ دهه انتظار در سال ۱۳۹۸ آغاز شد، در قالب ۲ قطعه ۵۸ کیلومتری از طرف ایستگاه یونسی گناباد و ۳۲ کیلومتری نیز از طرف بیرجند در دست اجراست و قطعه ۱۶ راه‌آهن بیرجند - قاین - یونسی به‌ طول ۳۲ کیلومتر در مرحله زیرسازی قرار دارد.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، بر اساس مصوبه سفر آیت‌الله رئیسی به این استان باید از طریق کُنسرسیوم بانک‌های عامل با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت راه و شهرسازی، سازمان برنامه و بودجه کشور و صندوق توسعه ملی، تسهیلات پرداخت شود.

همچنین مقرر شد در صورت طولانی شدن فرآیند پرداخت اعتبارات مذکور و برای تامین کسری منابع مورد نیاز احداث راه‌آهن، سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت راه و شهرسازی نسبت به بررسی و ارائه پیشنهاد لازم اقدام کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.