بازدید سایت : ۳۰۲۸۱

◄ دردسرهای حمل یکسره برون مرزی برای رانندگان پایانه بندرعباس

در پایانه بندرعباس نبود نظارت بر حمل بارهای حمل یکسره برون مرزی و ترانشیپمنت برای رانندگان وسائط نقلیه سنگین کالا شهرستان بندرعباس دردسرساز شده است.

دردسرهای حمل یکسره برون مرزی برای رانندگان پایانه بندرعباس
تین نیوز

در پایانه بندرعباس نبود نظارت بر حمل بارهای حمل یکسره برون مرزی و ترانشیپمنت برای رانندگان وسائط نقلیه سنگین کالا شهرستان بندرعباس دردسرساز شده است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، در دنیای تجارت، بسته به نوع کالا و قوانین بین المللی روش های گوناگونی برای حمل کالا وجود دارد؛ یکی از این روش ها حمل یکسره کالا است. در حمل و نقل بین المللی هوایی، زمینی، دریایی و ریلی به هرگونه حمل و نقل کالا بدون تخلیه و تحویل در گمرک، حمل یکسره می گویند. در این نوع روش حمل محموله به طور پیوسته و بدون تغییر وسیله نقلیه از مبدا به مقصد حمل می شود. در حمل یکسره هیچ گونه تخلیه و عمل توقیف در گمرک صورت نمی گیرد.

حمل یکسره برون مرزی نیازمند نظارت و کنترل

 به گفته کارشناسان حمل ونقل افزایش چشمگیر هزینه های ترانزیت و تضعیف فعالیت های ترانزیتی از پیامدهای حذف ترانشیپمنت و حمل یکسره کالاها محسوب می شود؛ در حمل یکسره، هزینه ها به طورقابل توجهی کاهش پیدا می کند؛ زیرا خبری از هزینه های انبارداری و همچنین تخلیه و بارگیری نخواهد بود.

این مزیت غالب شرکت های حمل ونقل کالا را به این شیوه حمل کالا ترغیب می کند اما گاه این روش حمل در صورت عدم کنترل و نظارت مشکل ساز شود؛ چنانچه چند صباحی است در پایانه بندرعباس بارهای حمل یکسره برون مرزی و ترانشیپمنت برای رانندگان وسائط نقلیه سنگین کالا شهرستان بندرعباس دردسرساز شده است؛ دردسری که به اعتقاد این رانندگان نیازمند نظارت و کنترل از سوی دستگاه های متولی است.

بیشتر بخوانید:

کارت هوشمند رانندگان کامیون ؛ بخشنامه جدید و خوشحال کننده برای رانندگان

 

تخلیه در داخل گمرکات مرزی کشور با بارنامه صوری

بنابر پیگیری تین نیوز و براساس گزارش های متعدد و بررسی های اعلام شده از انجمن صنفی رانندگان وسائط نقلیه سنگین کالا شهرستان بندرعباس، در حال حاضر رانندگان وسائط نقلیه در سالن های اعلان بار پایانه بندر عباس با کمبود بار گمرکی مواجه اند. علاه بر این به دلیل نبود کنترل و نظارت بر بارهای حمل یکسره برون مرزی و ترانشیپمنت تخلیه در داخل گمرکات مرزی کشور بدون بارنامه داخلی و با سیمر صوری اتفاق می افتد.

این اتفاق انتقاد رانندگان وسائط نقلیه سنگین کالا شهرستان بندرعباس را در پی داشته؛ از این رو انجمن صنفی رانندگان وسائط نقلیه سنگین کالا شهرستان بندرعباس با هدف جلوگیری از تنش در بین رانندگان و ساماندهی و گنجاندن بارهای گمرکات تخلیه داخلی در اعلان بار پایانه های باربری بندرعباس از وزیر راه و شهرسازی درخواست کنترل و نظارت بر بارهای حمل یکسره برون مرزی و ترانشیپمنت را دارند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.