| کد خبر: 161707 |

یک فعال حمل‌ونقلی مطرح کرد:

◄ جزییاتی از بسته پیشنهادی نوسازی ناوگان خودروهای سنگین

ازآنجایی‌که در حال حاضر دستمزد نیروی انسانی که راننده کامیون است بر اساس مدت (ماهانه) پرداخت می‌شود و برای سرمایه‌گذار کامیون هیچ تفاوتی نمی‌کند که راننده با چه دستگاهی کار کند و نیز میزان کارکرد هم مهم نیست بنابراین اگر بر اساس پیمایش و کلاس وسیله نقلیه حقوق و دستمزد در نظر گرفته شود می‌تواند چشم‌اندازی را ایجاد کند که سرمایه‌گذاری به سمت کامیون نو پیش رود.

تین نیوز

هزینه بالای تهیه خودروی صفرکیلومتر در ایران مانع از جذب سرمایه‌های جدید شده و رانندگان مایل به بهره‌برداری از خودروهای با عمر بالا هستند تا هزینه کمتری برای تهیه خودروی صفرکیلومتر بپردازند.

مالک نخغی فعال حمل‌ونقلی در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز به  تشریح ویژگی و انتظارات اقتصادی از ناوگان باری پرداخت و گفت: هزینه تهیه کامیون‌های صفرکیلومتر زیاد است به‌نحوی‌که بیشتر از 37.5 درصد گران‌تر از مدل مشابه تولیدشده در اروپا قیمت‌گذاری می‌شود و در مقابل خودروی تجاری با عمر 10 سال در ایران دقیقاً هم قیمت خودروی تجاری جدیدالورود به ناوگان در اروپا است.

وی ادامه داد: بنابراین هزینه بالای تهیه خودروی صفرکیلومتر در ایران مانع از جذب سرمایه‌های جدید شده و رانندگان مایل به بهره‌برداری از خودروهای با عمر بالا هستند تا هزینه کمتری برای تهیه خودروی صفرکیلومتر بپردازند.

نخغی به هزینه خودروی فرسوده و نو اشاره کرد و گفت: هزینه نگهداری شامل سوخت، لاستیک، بیمه ثالث و بدنه، دستمزد نیروی انسانی، مالیات، عوارض بزرگراهی، جریمه‌ها، روان‌کننده‌ها و لنت ترمز است.

این فعال حمل‌ونقلی در خصوص بیمه ثالث، گفت: بر اساس افزایش عمر و افزایش ریسک و کاهش ایمنی, سرعت, توانایی خودرو روبرو هستیم بنابراین بایستی روش‌هایی پیش‌بینی شود که هر چه خودرو فرسوده‌تر هزینه بیمه‌های آن بیشتر تا با افزایش هزینه بیمه برای خودروهای فرسوده آن‌ها به سمت خودروهای جدید هدایت شوند.

وی به دستمزد نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: ازآنجایی‌که در حال حاضر دستمزد نیروی انسانی که راننده کامیون است بر اساس مدت (ماهانه) پرداخت می‌شود و برای سرمایه‌گذار کامیون هیچ تفاوتی نمی‌کند که راننده با چه دستگاهی کار کند و نیز میزان کارکرد هم مهم نیست بنابراین اگر بر اساس پیمایش و کلاس وسیله نقلیه حقوق و دستمزد در نظر گرفته شود می‌تواند چشم‌اندازی را ایجاد کند که سرمایه‌گذاری به سمت کامیون نو پیش رود.

مالک نخعی ادامه داد: چراکه وسیله نقلیه مدرن‌تر امکان پیمایش و توانایی باربری بهتری دارد و می‌تواند حقوق و دستمزد بهتری را نصیب راننده کند و خودروی فرسوده در مقابل به دلیل سرعت و توان پایین جابه‌جایی و کارکرد کمتری خواهد داشت.

نخغی در خصوص مالیات نیز گفت: با تجمیع مالیات و عوارض بر نرخ تمام‌شده سوخت بایستی قیمت نهایی سوخت را ترکیبی از نرخ تمام‌شده به علاوه مالیات به علاوه عوارض تنظیم کنیم به‌این‌ترتیب خودروی فرسوده با توجه به مصرف زیادتر به‌صورت خودکار هزینه‌ای بیشتر خواهد داشت و خودروی جدید از برندهای معتبر مصرف و درنهایت هزینه کمتری خواهد داشت نتیجه اینکه خودرو فرسوده کنار گذاشته می‌شود.

وی این را هم گفت که مبلغ عوارض بزرگراهی باید تابع ترکیبی از ابعاد و آلودگی‌های زیست‌محیطی باشد و ادامه داد: در این صورت خودروهای نو که استانداردهای آلایندگی را احراز کرده‌اند هزینه بزرگراهی کمتر خودروهای فرسوده هزینه بیشتری خواهند داشت.

نخغی هم‌چنین در خصوص کرایه حمل کالا گفت: از آنجایی‌که کرایه حمل مؤلفه‌ای از جابه‌جایی است و می‌بایست کالا جابه‌جا شود تا کرایه موردنظر را دریافت کند لذا هر چه خودرو به‌روزتر کارایی بیشتر در نتیجه درآمد هم بیشتر خواهد بود و هرچه خودرو فرسوده‌تر جابه‌جایی و سرعت‌هاکمتر خواهد بود این امر باعث خواهد شد سوددهی به دلیل کاهش درآمد ناخالص کمتر باشد در ضمن تخصیص سفر بایستی به نحوی باشد که خودروهای نو از بار بیشتری برخوردار باشند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • گلبرگ(محسن سابق) 0 0


    با سلام :

    چرا خودتان میبرید خودتان میدوزید!!

    چرا نوبت مجازی طراحی میکنید .برایش نظر سنجی غیر علمی میگذارید.

    نظرسنجی میشود مبنای ادامه طرح.

    ، بعد هم میگویید تخصیص سفر بایستی به نحوی باشدکه خودروی نو از بار بیشتری برخوردار باشد.

    نوبت مجازی راه اندازی کردید .دیگه مهم نیست کشنده فرسوده است یا صفر کیلومتر .

    فقط مدت سفر مهم است .میدانید یعنی چه؟
    یعنی مهم نیست که مدل کشنده شما برای مراجعه به بنادر جنوبی چه مدل میباشد
    فقط مدت سفر مهم میباشد.

    یعنی یک کامیون 35 میلیون تومانی وقتی مدت سفر تعیین شده آن تمام شد با فشار دادن چند دکمه روی موبایلش زودتر از کامیون 600 میلیون تومانی نوبت خودش را برای بارگیری توی بندرعباس ثبت میکند.

    خوانندگان محترم :
    در حمل و نقل کشور هر روز بر مزایای استفاده از کامیون فرسوده اضافه میشود و هر روز هم شاهد گلایه مسئولین و مدیران و فعالین صنفی هستیم.

    مزایای استفاده از کامیون فرسوده:

    1-گل سرسبد این مزایا معافیت مالیاتی است.

    2-گل بعدی که دست کمی از گل اول ندارد نوبت مجازی ایست. که باعث پیشرو تر شدن کامیونهای فرسوده شده.



    3-هزینه اندک نقل و انتقال سند

    4-سرمایه گذاری اندک همراه با کرایه یکسان

    5-استفاده از امتیاز حمل بارهای شهری هر استان که ناوگان نو مجاز به استفاده از این امتیاز نیست.
    که این امتیاز خاص به یکی از علتهای اصلی آلودگی هوا در شهرها تبدیل شده.


    در واقع مسئولین و فعالین صنفی دچار پارادوکس شده اند.

    پارادوکس:

    پارادوکس یا متناقض‌نما به هر گزاره یا نتیجه‌ای گفته می‌شود که با گزاره‌هایِ قبلیِ گفته شده در همان نظریه یا دستگاهِ نظری، یا با یکی از باورهایِ قویِ پیش‌زمینه، شهودِ عقلی یا باورِ عمومی در تناقض باشد. اگر پارادوکس به معنایِ تناقض با یکی از گزاره‌هایِ همان نظریه‌ای باشد که پارادوکس در آن پدید آمده این امر یک ضعفِ جدی برایِ آن نظریه محسوب شده و آن را بی‌اعتبار می‌کند. اما پارادوکس‌هایِ بسیاری وجود دارند که نه با دستگاهِ نظری‌ای که از آن پدید آمده‌اند، بلکه با باورِ عمومیِ ما در تناقض اند. برایِ این قبیل «پارادوکس»‌ها در واقع این نامِ دقیقی نیست.

    پارادوکس در منطق به حکم یا احکامی ظاهراً صحیح گفته می‌شود که منجر به تناقض می‌شوند یا با شهود مطابقت نمی‌یابند. در عین حال به جملات متناقض و حتی مخالف که یک حقیقت واحد را بیان می‌کنند نیز پارادوکس می‌گویند.

    با دقت در پارادوکس‌ها معمولاً مشخص می‌شود که یا از ابتدا تناقضی در مسئله وجود نداشته یا جوابی که در نگاه اول حیرت‌انگیز می‌نموده مشکل و تناقضی ندارد یا اینکه فرضیات استفاده شده اصولاً صحیح نبوده یا در کنار هم ناصحیح هستند

  • مجید 0 0

    سلام
    خداقوت به دوستان
    از اونجایی که در کشور ما برنامه هایی که به نفع دولت باشه زودتر اجرا میشه و زود دنیا رو مثال میزنن ، فکر نمیکنم درست باشه خودمون از این حرفها بزنیم ، مسئولین باید تصمیم بزرگی بگیرن - بین درآمد کسب کردن از فروش ماشین و آباد کردن بخش حمل و نقل یکیرو انتخاب کنن - اولین راه اینه که قیمت ماشین واقعی بشه -اونوقت سرمایه اولیه و لوازم یدکی ارزونتر خواهد بود - مشکل از قوانین منفعت طلبانه شروع شده از همونجا هم باید درست بشه - دقت کنید وقتی ماشین رو گرون میفروشن درآمد دارن وقتی لیزینگ میکنن درامد دارن وقتی لوازم یدکی گرون فروخته میشه باز درامد دارن وقتی کالا جابجا میشه باز درامد زایی هست وقتی هم از راننده مالیات میگیرن باز درامد زایی هست - به نظرتون این همه سودجویی درسته ؟
    از کنار راننده چقدر باید درآمد به دست بیارن ؟
    ماشین سیصدمیلیونی رو چهارصد میخری با لیزینگ میشه پونصد - چند سال بعد هم ماشین جنازه ش مونده - دولت اگه یه سوزن به راننده ها میزنه باید ده تا جوالدوز به خودش بزنه - در این قشر خیلی ها باختن - گفته شده در مقاله بالا مثل این میمونه که یکیرو کشتن حالا هم بگیم بیاید ماشین از روش رد بشیم

  • ماندنی 0 0

    باسلام . ایا واقعا فکر میکنید که کامیونهای چینی که الان در حمل ونقل فعال هستند ودرظاهر نو میباشند در حد کانیونهای فرسوده آلمانی که در حال حاظر ازنظر کارشناسان فرسوده هستند کارایی دارند یا نه ؟!!! من فکر میکنم کسانی که میخواهند کامیون چینی را جایگزین همون بنزهای فرسوده میخواهند بکنن ابتدا بروند یک تحقیق درمورد کامیونهای چینی از کسانی این نوع کامیون را دارندانجام بدهند واز دارندگان این نوع کامیونها بپرسند ببینند واقعا راضی هستن یا نه متاسفانه کسانی که اینگونه به طرح تعویض نگرش دارند واقعا بی اطلاع از کیفیت کامیونهای چینی هستند این کامیونها اصلا قابل مقایسه با کامیونهای کار کرده اروپایی را ندارند واقعا بیاید کمی دور اندیش باشیم