| کد خبر: 245893 |

نوسازی ناوگان تاکسیرانی بندرعباس با همکاری صنایع غرب

استاندار هرمزگان با تأمین منابع مالی اولیه اعطای تسهیلات جهت نوسازی ناوگان تاکسیرانی بندرعباس از محل منابع داخلی بانک های عامل با محوریت تأمین منابع سپرده ی اولیه از محل سپرده ی صنایع و شرکت های صنعتی غرب بندرعباس موافقت کرد.

تین نیوز

استاندار هرمزگان با تأمین منابع مالی اولیه اعطای تسهیلات جهت نوسازی ناوگان تاکسیرانی بندرعباس از محل منابع داخلی بانک های عامل با محوریت تأمین منابع سپرده ی اولیه از محل سپرده ی صنایع و شرکت های صنعتی غرب بندرعباس موافقت کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس در گفت و گو با ایسنا، افزود: ۸۰ درصد تاکسی‌های شهر بندرعباس فرسوده هستند و با توجه به آب و هوای شرجی بندرعباس، استهلاک تاکسی‌ها نیز بشدت بالاست.

احمد کناری نژاد خاطرنشان کرد: فرسودگی و کمبود تاکسی در ناوگان تاکسیرانی از جمله مشکلات حوزه حمل و نقل درون شهری کلانشهر بندرعباس است و اکنون حدود ۸۰۰ تاکسی از استاندارد کشوری کمتر دارد.

وی ادامه داد: عمر متوسط ناوگان تاکسیرانی بندرعباس ۱۴ سال است و ۸۰ درصد تاکسی‌های شهری در بندرعباس فرسوده هستند و فقط ۷۰۰ دستگاه تاکسی فعالی و نیمه فعال در سطح شهر به مردم خدمات می‌دهند.

عضو شورای شهر بندرعباس، تقویت ناوگان تاکسیرانی شهر بندرعباس را ضروری خواند و گفت: در نیمه دوم سال نیز که جمعیت شناور و گردشگر بیشتری به بندرعباس وارد می‌شوند، عملا وضعیت کنونی پاسخگوی نیاز مردم نیست و از سوی دیگر، بدلیل فرسودگی ناوگان، هزینه‌های بسیار سنگینی نیز به رانندگان تاکسی تحمیل می‌شود.

کناری نژاد خواستار فراهم آوردن اعطای تسهیلات کم بهره، بلند مدت و هم خوان با قیمت روز خودروها به رانندگان تاکسی در بندرعباس شد و خاطرنشان کرد: نظر به اینکه در جهت جذب سهمیه تخصیص یافته در طرح توسعه و نوسازی به شهر بندرعباس که در فاز اول شامل هزار دستگاه تاکسی طرح نوسازی و ۴۰۰ دستگاه طرح توسعه می باشد، به تامین اعتبارات از محل منابع بانکی داخلی برای اعطای تسهیلات کم بهره به میزان ۸۰ درصد ارزش خودروی قابل واگذاری نیاز است، از استاندار درخواست کردیم با نگاه کارآفرینی و تثبیت اشتغال نسبت به طرح توسعه و نوسازی، مساعدت لازم را جهت تسهیل و تسریع در تامین اعتبارات از محل منابع استانی و اعطای تسهیلات کم بهره از بانک های عامل داشته باشند.

این عضو شورای شهر بندرعباس با تقدیر از موافق استاندار هرمزگان با تأمین منابع مالی اولیه اعطای تسهیلات جهت نوسازی ناوگان تاکسیرانی بندرعباس از محل منابع داخلی بانک های عامل با محوریت تأمین منابع سپرده ی اولیه از محل سپرده ی صنایع و شرکت های صنعتی غرب بندرعباس، عنوان کرد: استاندار هرمزگان در این خصوص دستورات لازم را صادر و معاونت عمرانی خود را مسئول پیگیری تحقق آن کرده است که امیدوارم هرچه زودتر این موضوع عملی شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.