| کد خبر: 219255 |

تأیید صلاحیت ۵۵ هزار راننده برای سرویس مدارس

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: ۵۵ هزار راننده از طریق سامانه سپند(سامانه پایش ناوگان دانش‌آموزی) برای فعالیت در حوزه سرویس مدارس نام‌نویسی کرده‌اند و صلاحیت این افراد در دو بخش هویتی و خودرویی مورد بررسی قرار گرفته و توسط شهرداری‌ها تایید شده است.

تین نیوز

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: ۵۵ هزار راننده از طریق سامانه سپند(سامانه پایش ناوگان دانش‌آموزی) برای فعالیت در حوزه سرویس مدارس نام‌نویسی کرده‌اند و صلاحیت این افراد در دو بخش هویتی و خودرویی مورد بررسی قرار گرفته و توسط شهرداری‌ها تایید شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مرتضی ضامنی در این باره اظهار کرد: پس از اعلام فراخوان سرویس مدارس برای سال تحصیلی ۱۳۹۹ - ۱۴۰۰، حدود ۱۷۰۰ شرکت در حوزه سرویس مدارس اعلام آمادگی کرده اند که از این تعداد ۱۰۵۹ شرکت توسط شهرداری‌ها مورد تأیید قرار گرفتند.

وی ادامه داد: امسال سرویس مدارس شرایط خاص دارد و تابع آموزش و پرورش و تصمیمات آنها است و مدیریت شهری و شهرداری‌ها نیز از تصمیمات آنها پیروی و بر آن اساس برنامه ریزی می‌کنند، اما در مجموع دانش آموزان به دلیل شرایط موجود بسیار محدود از سرویس مدارس استفاده می‌کنند.

ضامنی افزود: برنامه ریزی و تمهیدات لازم در خصوص چگونگی فعالیت سرویس مدارس در قالب کارگروه ماده ۱۹ که متشکل از نمایندگان وزارت آموزش و پرورش، وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی و نیروی انتظامی است و در ادامه در کارگروه‌های ماده ۱۸ در هر شهر با حضور نمایندگان آموزش و پرورش، اولیا دانش آموزان و شهرداری‌های صورت گرفته است.

وی در خصوص رعایت پروتکل‌ها توسط رانندگان سرویس مدارس نیز گفت: در حوزه حمل و نقل عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پروتکل‌هایی را ابلاغ کرده که این ابلاغیه‌ها در حوزه سرویس مدارس نیز رعایت خواهد شد در این زمینه کاملاً تابع مصوبات ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت هستیم تا بتوانیم با رعایت کامل موارد بهداشتی مانع از شیوع ویروس کرونا در این بخش باشیم مواردی که باید رعایت شود از طریق شهرداری‌ها به رانندگان اعلام شده و در ادامه با ارائه کارهای آموزشی و پیامکی به رانندگان تاکید خواهد شد.

ضامنی در خصوص نظارت بر استفاده از ماسک توسط دانش‌آموزان و رانندگان گفت: استفاده از ماسک، دستکش و ضدعفونی مستمر خودرو از الزاماتی است که حتماً در حوزه سرویس مدرسه نیز باید انجام شود و دانش‌آموزان نیز در طول سفر موظف به استفاده از ماسک است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.