سرمایه گذاری قزاقزستان برای افزایش تعداد مرزهای ریلی با چین
راه آهن قزاقستان (KTZ) تجهیزات ریلی مورد نیاز اعم از ریل، تراورس و پابند را برای احداث و پیشرفت 836 کیلومتر راهآهن موینتی-دوستیک (Moynty-Dostyk) تهیه کرده است.
راه آهن قزاقستان (KTZ) تجهیزات ریلی مورد نیاز اعم از ریل، تراورس و پابند را برای احداث و پیشرفت 836 کیلومتر راهآهن موینتی-دوستیک (Moynty-Dostyk) تهیه کرده است. زمان افتتاح و بهره برداری این خط، سال 2025 تعیین شده است که پیش بینی می شود ظرفیت را تا 5 برابر افزایش دهد.
به گزارش تین نیوز به نقل از اندیشکده حمل و نقل ایران، همچنین در هفته های گذشته، نیکولای پودگوزوف ، عضو هیئت مدیره بانک توسعه اوراسیا (EDB)، به ساخت راهآهن دیگری اشاره کرد که اتصال قزاقستان به مرز چین را به کمک خط ریلی *ایاگوز* تا *بختی* فراهم میکند. از طرفی، بانک توسعه اوراسیا برای کمک های فنی خود و همچنین مطالعات امکانسنجی این پروژه با کمک بلاعوض، اعلام آمادگی کرده است.
لازم به ذکر است که با احداث این خطوط ریلی جدید در گذرگاه های ریلی چین و قزاقزستان (خورگوس، دوستیک و سین کیانگ)، دسترسی یکپارچه به منظور افزایش تجارت دو کشور فراهم می شود.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.