| کد خبر: 182486 |

◄ جاده ملی پاتاوه-دهددشت تا پایان سال 98 افتتاح می‌شود

جاده ملی پاتاوه-دهددشت تا اواخر سال آینده به پایان می‌رسد. عبدالمجید نژادصفوی، مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه‌وبویراحمد با اعلام این خبر گفت: در دهه فجر امسال ۳۵ کیلومتر راه روستایی بااعتبار ۲۰ میلیاردتومان در استان به بهره‌برداری رسید.

تین نیوز

جاده ملی پاتاوه-دهددشت تا اواخر سال آینده به پایان می‌رسد. عبدالمجید نژادصفوی، مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه‌وبویراحمد با اعلام این خبر گفت: در دهه فجر امسال ۳۵ کیلومتر راه روستایی بااعتبار ۲۰ میلیاردتومان در استان به بهره‌برداری رسید.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، نژادصفوی درباره آخرین وضعیت پروژه‌‌های راه‌سازی استان گفت: در حوزه راه‌های روستایی به‌تازگی پروژه‌هایی بااعتبار ۲۰میلیاردتومان افتتاح‌شده که دارای ۳۵ کیلومتر طول در روستاهای مختلف بوده است. درحال‌حاضر نیز حدود ۵۸ پروژه راه روستایی به طول ۶۲۲ کیلومتر در دست اقدام داریم و نیز ۱۶۳ میلیاردتومان جمع قراردادهای است که با پیمانکاران منعقدشده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه‌وبویراحمد اضافه کرد: در ایام دهه فجر، از هشت پروژه راه روستایی بهره‌برداری شد؛ اما با توجه به بارش‌های مستمر، مراحل آسفالت در برخی جاده‌ها زمان‌بر شده است که تا پایان سال‌جاری امیدوارم به انجام و بهره‌برداری برسد.

نژادصفوی با اشاره به بهره‌برداری پروژه‌های شاخص راه‌های اصلی و فرعی در استان نیز توضیح داد: ۶ پروژه در حوزه راه‌های اصلی و فرعی بااعتبار ۸۸ میلیاردتومان به طول ۲۸ کیلومتر در ایام دهه فجر افتتاح شد. البته تا پایان سال‌جاری امیدواریم تعدادی از پروژه‌های محدود دیگری که در این حوزه آماده بهره‌برداری هستند، به پایان برسند.

او درباره برخی پروژه‌های مهم درحال احداث توضیح داد: درحال‌حاضر ۵۲ پروژه در حوزه راه‌های اصلی و فرعی به طول ۲۳۲ کیلومتر در دست اقدام داریم و درمجموع حدود ۶۰۰ میلیاردتومان جمع قراردادهایی است که در این زمینه با پیمانکاران منعقدشده است که امیدواریم تعدادی از آنها تا پایان سال‌جاری و برخی دیگر با تزریق اعتبارات در سال آینده به بهره‌برداری برسند.

نژادصفوی اضافه کرد: استان کهگیلویه‌وبویراحمد جزو استان‌های محروم بوده است، ولی هم‌اکنون بیش از ۶ هزار کیلومتر راه تعریف‌شده استاندارد در استان داریم.

او توضیح داد: پروژه پاتاوه-دهددشت از پروژه‌های بسیار مهم استان و در حد ملی است که در بخشی از مسیر کریدور جنوب به مرکز کشور و دارای مسیرهایی از خوزستان، بهبهان، کهگیلویه، یاسوج و نهایتاً اصفهان و تهران است و ۲۷۰ کیلومتر آن در استان ما واقع‌شده و پیشرفت خوبی داشته؛ هرچند کمی زمان‌بر شده است.

نژادصفوی گفت: این پروژه دارای تعداد زیادی تونل و پل‌های خاص است که با اقدامات رخ‌داده بهره‌برداری آن در سال آینده دور از ذهن نیست؛ هرچند بخشی از آن  هم‌اکنون خوشبختانه زیر بار ترافیک محلی است و بسیاری از روستاهایی که برای تردد به مرکز استان باید کیلومترها طی می‌کردند، درحال‌حاضر با طی کردن یک یا دوسوم مسیر و بازمان کوتاه‌تر دررفت و آمد هستند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.