| کد خبر: 172212 |

◄ میزان پیشرفت بزرگراه حرم تا حرم در استان سمنان

تقاطع غیرهم‌سطح جاده فیروزکوه به سمنان و بزرگراه تهران به مشهد به دست مقام‌عالی وزارت راه در هفته دولت کلنگ‌زنی شد که حدود ۱۶ میلیاردتومان هزینه برای آن برآورد شده است.

تین نیوز

هفته گذشته تقاطع غیرهمسطح سه‌راه جاده آزادشهر به دست وزیر راه و شهرسازی، کلنگ‌زنی شد. هزینه احداث این تقاطع حدود ۲۱ میلیاردتومان برآورد شده است.

عبدالمجید نژادصفوی، مدیرکل اداره راه و ترابری استان سمنان با اعلام این خبر افزود: تقاطع غیرهم‌سطح دیگری نیز در مدخل شهر سمنان، تقاطع جاده فیروزکوه به سمنان و بزرگراه تهران به مشهد به دست مقام‌عالی وزارت کلنگ‌زنی شد که حدود ۱۶ میلیاردتومان هزینه برای آن برآورد شده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، نژادصفوی با اشاره به افتتاح پروژه‌های بزرگراهی دیگر نیز توضیح داد: از پروژه‌های مهمی که نقش حیاتی و ملی دارد، آزادراه سمنان به‌طرف فیروزکوه است که در حوزه ما ۳۷ کیلومتر است و باند دوم آن به طول یازده کیلومتر را احداث کرده‌ایم. این محور از زوایای مواردی چون کوتاهی زمان سفر، کاهش مصرف سوخت و آلایندگی و درنهایت ایجاد اشتغال موردتوجه است. دیگر آنکه منظره بسیار زیبایی دارد و دارای جنگل است و می‌تواند جاده جایگزینی برای محور شمال به تهران باشد و مسافران در تردد از جنوب، از بار ترافیکی جاده شمال رها شوند. ۲۷ کیلومتر دیگر آن نیز در قالب ماده ۵۶ و سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی است و امیدواریم احداث آن به‌زودی آغاز شود.

نژادصفوی در ادامه توضیح داد: از دیگر پروژه‌های درحال افتتاح در هفته دولت چهارخطه شدن محور آرادان به سمت آبسرد در شهر گرمسار است که در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

این مدیر استانی در ادامه از پروژه بزرگ بزرگراهی دیگری یاد کرد و گفت: بهره‌برداری از پروژه بزرگراهی مهم دیگری که نقش حیاتی در مسائل کلان حوزه راه و تردد کشور دارد، در دست انجام است. این پروژه احداث ادامه آزادراه حرم تا حرم از شهر گرمسار تا سرخه است که پیشرفت خوبی داشته است. این پروژه نه‌فقط برای استان که برای تردد تهران به سمت مشهد مقدس نیز مؤثر خواهد بود.

نژادصفوی در ادامه با اشاره به اقدامات حوزه راهداری در استان و موضوع مبلمان جاده‌ای توضیح داد: سمنان از استان‌های پیشرو در بحث ایجاد مبلمان جاده‌ای  است. در اغلب شهرها ما پارک راهدار احداث کرده‌ایم و سکوهایی نیز جهت استراحت مسافران درنظر گرفته شد و همه تقاطع‌های غیرهمسطح رنگ‌آمیزی شده‌اند و دارای روشنایی و نورپردازی هستند.

این مدیر استانی اضافه کرد: در موضوع آشکارسازی نقاط پرتصادف اقدامات بسیاری در نقاطی مانند آرادان و گردنه آهوان انجام‌شده که پنج‌شنبه هفته گذشته مورد بازدید مقام‌عالی وزارت واقع شد.

او همچنین علاوه‌بر اشاره به ترمیم روکش‌های آسفالت و ایمنی جاده و رمپ‌های ورود و خروج گفت: خط‌کشی گاردریل و نصب نیوجرسی از اقدامات موردنظر دیگری است که امیدوارم تا پایان سال‌جاری پیگیری و اجرایی شود.

استان سمنان یکی از پرحادثه‌ترین استان‌ها در بخش جاده‌ای است که با افتتاح پروژه‌های مذکور امید می‌رود تعداد تلفات جاده‌ای در استان و کشور کاهش یابد. استان سمنان یکی از اصلی‌ترین استان‌ها درزمینهٔ ترانزیت بار و مسافر است و به‌دلیل گسترگی و قرارگیری در میان مناطق پرجمعیت ایران هرروزه تعداد زیادی خودروهای سنگین باری و مسافری از محورهای این استان عبور می‌کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.