| کد خبر: 256284 |

لکوموتیو MAP24 مپنا بازوی محرک پروژه ریلی افغانستان

با تأمین نیروی کشش قطار حامل تجهیزات ساخت خطوط ریلی توسط شرکت حمل و نقل چندوجهی مپنا پس از سال ها نخستین قطار از مسیر خط آهن خواف هرات وارد کشور افغانستان شد.

تین نیوز

با تأمین نیروی کشش قطار حامل تجهیزات ساخت خطوط ریلی توسط شرکت حمل و نقل چندوجهی مپنا پس از سال ها نخستین قطار از مسیر خط آهن خواف – هرات وارد کشور افغانستان شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از گروه مپنا، مدیرعامل شرکت حمل و نقل چند وجهی مپنا با اعلام این خبر گفت: با تامین نیروی کشش پروژه تکمیل خط ریلی خواف-هرات، نخستین قطار شامل 17 دستگاه واگن حامل ریل، شامگاه هجدهم اردیبهشت 1402، وارد ایستگاه روزنک در افغانستان شد.

سید مرتضی علی احمدی ابراز امیدواری کرد: با تکمیل این خط ریلی و اتصال به شبکه ریلی افغانستان ، شاهد افزایش مبادلات تجاری با افغانستان خواهیم بود.

لکوموتیو MAP24 از مهم ترین تولیدات بخش ریلی مپناست که توسط مهندسان و متخصصان ایرانی طراحی و تولید شده است. این لکوموتیو نخستین لکوموتیو باری است که مالکیت طراحی و فرایندهای تأمین آن در اختیار یک شرکت ایرانی است و زنجیره تأمین آن بر اساس برنامه ریزی های یک شرکت ایرانی شکل می گیرد. لکوموتیو MAP24 با قدرت ۳۳۰۰ اسب از نظر کیفیت با لکوموتیوهای وارداتی برابری می کند. نگهداری و تعمیر این دستگاه در داخل انجام می شود و بدین ترتیب از هزینه های هنگفت واردات قطعات خارجی کاسته می شود.

از نکات متمایزکننده این دستگاه از دستگاه های مشابه، طراحی فضای باز کابین راننده و امکان کاربری آسان برای راننده و سایر کارکنان است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.