| کد خبر: 247304 |

تسریع در اجرای پروژه های بزرگراهی استان اردبیل نیازمند تامین اعتبار است

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل گفت : جهت سرعت دادن به احداث و توسعه پروژه های بزرگراهی در استان اردبیل نیازمند تامین اعتبار هستیم.

تین نیوز

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: جهت سرعت دادن به احداث و توسعه پروژه های بزرگراهی در استان اردبیل نیازمند تامین اعتبار هستیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی یوسف زاده معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه امروزه به لحاظ برخورداری از شاخص های ساخت و توسعه بزرگراهی در استان اردبیل ۴۰ درصد از میانگین کشوری عقب هستیم گفت: علی رغم همه دوندگی ها برای اجرای کار اما ۹۰ درصد مشکلات برای ساخت و احداث مشکل اعتبار و نقدینگی است.

وی با اشاره به اینکه جهت سرعت بخشی به اجرای کار درحوزه بزرگراه همکاری پیمانکاران بسیار مهم است ادامه داد: برخی پیمانکاران بدلیل مطالبه ای که دارند گاها تمایلی به همکاری ندارند.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: هم اکنون۶۵۰ میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران داریم اما با همه این مسائل هیچ پروژه ای دراستان اردبیل متوقف و یا غیر فعال نشده است.

یوسف زاده ضمن قدردانی از تلاش و همکاری پیمانکاران در اجرای پروژه ها گفت: اگر صبوری این نیروهای جهادی نبود امروز اردبیل به یک کارگاه بزرگ عمرانی و راهسازی تبدیل نمی شد.

وی به همت مسئولان استانی ، پیمانکاران و نمایندگان استان از فعال بودن پروزه بزرگراهی و راهسازی در همه محورهای استان اردبیل خبرداد و بیان کرد: تمام تلاش ما در ساخت و توسعه راهها این است تا در کنار سرعت دهی به اجرای پروژه ها مسئله کیفی سازی نیز از نظر فنی به نحو احسن عملیاتی شود.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل تجهیز تمامی آزمایشگاههای استان به بروز ترین امکانات را یادآور شد و اظهار داشت: در استانی مثل اردبیل که اکثر فصول با بارش همراه بوده برفگیر و سردسیر است ناظران باید از حساسیت و دقت کافی در اجرای پروژه ها داشته باشند تا از بهترین مصالح برای بالا رفتن عمر راهها استفاده شود.

وی در کنار تامین اعتبارات مالی مشکل معارضین ، تملک اراضی ، جابجایی تاسیسات و همچنین عدم تعامل برخی دستگاهها را از دیگر مشکلات پیش روی کندی اجرای پروژه ها در استان اردبیل عنوان کرد و خاطر نشان شد: با تعامل و همکاری تمامی مسئولان خصوصا دستگاههای خدمات رسان تلاش خود را بکار گرفته اند تا با رفع و به حداقل رساندن این مشکلات بتوانیم سالانه حدود ۵۰ کیلومتر بزرگراه را افتتاح و بطول بزرگراهای استان اردبیل اضافه کنیم.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل متوسط هزینه ساخت و احداث هر یک کیلومتر باند بزرگراه را ۳۰ میلیارد تومان برشمرد و گفت: از محل ملی سالانه چیزی حدود ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای راههای استان ابلاغ می شود که این مبلغ تنها ساخت ۵ کیلومتر بزرگراه را درسال برای اردبیل کفایت می کند.

یوسف زاده افزود: در سایه پیگیری استاندار ، نمایندگان ، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و مدیرکل ساعی و تلاشگر راه و شهرسازی استان بود که توانستیم با تامین اعتبار از منابع مختلف همه پروژه ها را فعال و روی پا نگه داریم.

وی محور اردبیل - سرچم را جزو نیازهای اساسی و همچنین محور اصلی توسعه استان برشمرد و گفت: این پروژه سه سال است  که در ردیف اعتباری  بودجه قرار گرفته است.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به اینکه ۱۷۸ کیلومتر از این پروژه دارای پیمانکار است ادامه داد: قطعاتی از این محور در سالهای گذشته افتتاح و ما بقی نیز طی امسال و سال های آینده به بهره برداری خواهد رسید تا مردم از یک راه ایمن برخوردار شوند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.