| کد خبر: 232222 |

معاون وزارت راه و شهرسازی:

◄ 900 کیلومتر خط ریلی اولویت‌دار در کشور در حال اجراست

اردبیل - معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های وزارت راه و شهرسازی گفت: 900 کیلومتر پروژه ریلی در کشور با اولویت در حال احداث است.

تین نیوز

اردبیل - معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های وزارت راه و شهرسازی گفت: 900 کیلومتر پروژه ریلی در کشور با اولویت در حال احداث است.

عباس خطیبی در گفت‌وگو با تین نیوز، اظهار کرد: از 10 هزار کیلومتر طرح ریلی مطالعه شده در کشور 3 هزار و 500 کیلومتر در حال ساخت است که 900 کیلومتر آن با اولویت و شتاب مناسب شکل اجرایی به خود گرفته است.

وی با بیان اینکه تا پایان امسال 650 کیلومتر پروژه راه آهن در کشور به بهره‌برداری می‌رسد، خاطرنشان کرد: راه آهن اردبیل – میانه به طول 175 کیلومتر جزو پروژه‌های ریلی اولویت‌دار کشور است.

 

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های وزارت راه و شهرسازی با اشاره به پیشرفت متوسط 75 تا 80 درصدی پروژه‌های ریلی مهم نظیر بستان‌آباد – تبریز، همدان – سنندج، و اردبیل – میانه گفت: راه آهن اردبیل – میانه جزو 8 پروژه ریلی اولویت‌دار کشور به حساب می‌آید.

 

خطیبی به سرعت مطلوب راه آهن اردبیل – میانه در دو سال اخیر اشاره کرد و افزود: در بخش زیرسازی 90 درصد پیشرفت فیزیکی را شاهد هستیم و بخش‌های ایستگاهی راه آهن اردبیل – میانه نیز با پیشرفت 55 درصد در حال انجام است.

 

وی احداث 3 ایستگاه فیروزآباد، گنجگاه و میهمان‌دوست را یادآور شد و بیان کرد: ساختمان ایستگاه راه آهن اردبیل با پیشرفت 98 درصد در بخش ساختمان و محوطه‌سازی که در مرحله انجام است در ماه‌های آینده به صورت رسمی افتتاح می‌شود.

 

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های وزارت راه و شهرسازی کل زیربنای این ساختمان ارزشمند را 4 هزار و 800 متر اعلام و تصریح کرد: ایستگاه راه آهن اردبیل یکی از زیباترین بناهای ایستگاهی کشور است که در کنار ساختمان اصلی دارای بخش‌های تاسیساتی و فنی است.

 

خطیبی گفت: در بخش روسازی و ریل‌گذاری کار با سرعت مناسب به پیش می‌رود و 61 کیلومتر ریل‌گذاری در مسیر راه آهن اردبیل – میانه به انجام رسیده است.

 

وی به نیاز این پروژه به یک هزار میلیارد تومان اعتبار اشاره کرد و افزود: تا پایان سال 1400 راه آهن اردبیل – میانه به صورت کامل آماده بهره‌برداری خواهد شد.

 

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های وزارت راه و شهرسازی در پایان از آغاز مطالعات راه آهن اردبیل به پارس‌آباد خبر داد و بیان کرد: از سال آینده این پروژه اجرایی می‌شود.

 

انتهای پیام

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.