نتیجه جستجو

صفحه 1
تعداد خبر: 1678
  • مقایسه دامنه نرخ بلیت آذرماه سال ۹۷ و تیرماه ۹۸ نشان می‌دهد

    با نگاهی به دامنه نرخ بلیت هواپیما در آذرماه سال ۹۷ و تیرماه ۹۸، با اختلاف قیمت بعضا تا 800 هزار تومان مواجه میشویم.

  • بالارفتن تعداد ترددها میان پایتخت و استان‌های شمالی، باعث شد از اواسط دهه ۵۰ این دغدغه به وجود آید که مسیرهای موجود، توان مدیریت حجم بالای ترافیک در ایام پیک سال را ندارند و از همان دوران طرحی کلید خورد که با وجود گذشت نزدیک به ۵۰ سال هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

  • بازارگاه‌های اینترنتی با هدف ضابطه‌مند شدن بخش خصوصی در حوزه فعالیت کسب‌وکارهای اینترنتی در حمل‌ونقل کالا، افزایش کیفیت خدمات و برقراری ارتباط بهتر و سریع‌تر به چنین خدماتی راه‌اندازی شده‌اند؛ اما به گفته کارشناسان و فعالان حوزه حمل‌ونقل بازارگاه ها نتوانسته‌اند نقش خود را به‌خوبی ایفا کنند و مشکلاتی را برای رانندگان به وجود آورده‌اند.

  • تیمور رحمانی، عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران می‌گوید که افزایش قیمت مسکن اجتناب‌ناپذیر بود زیرا در اقتصاد ایران سیاست‌های نقدینگی تورم‌زا است اما برای رفع آن نباید با صاحبان مسکن برخورد کرد بلکه باید از مسیر اقتصادی اقدام کرد. در این مسیر ابتدا باید تورم را مدیریت کرد و بعد با کمک ابزارهای مالیاتی به بازتوزیع درآمد پرداخت.

  • آسیب‌شناسی عملکرد سازمان بنادر در گفتگو با مسعود پل‌مه

    زمانی که ناوگان‌ها وارد آب‌های ایران می‌شوند، بیمه‌نامه آنها باطل می‌شود و توسط شرکت‌های داخلی بیمه می‌شود. درنتیجه تمام مبلغی که شرکت بیمه داخلی از این ناوگان‌ها اخذ می‌کند، مبلغ اضافه‌تری است که نسبت به قبل بیمه می‌کردند.

  • طرح جامع شهر تهران و همچنین یک قانون مصوب مجلس، مجموعه دولت و شهرداری را از سال ۸۸ مکلف کرد مجموعه‌های نظامی و پادگان‌های مستقر در محدوده پایتخت را با هدف برطرف کردن سه اشکال حضورشان در شهر، «ساماندهی، جابه‌جا و منتقل» کند. اما تاکنون به دلیل دو مانع سنگین شامل «هزینه تملک اراضی» و «عدم همکاری برخی وزارتخانه‌ها در تخصیص زمین به پادگان‌ها در بیرون حریم تهران»، فقط دو پادگان از تهران خارج شده است.

  • در روزهای اخیر انتقادهای زیادی به عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه‌های مختلف اعم از بیمه‌های دریایی، صدور گواهینامه‌های مسئله‌دار و اپراتوری بنادر شده است؛ اما از سوی دیگر موافقان عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی نظر دیگری دارند. موافقان بر این باورند که سازمان وظایف خود را به‌درستی انجام داده است و کم‌کاری و نقصی در عملکرد سازمان مشهود نیست. اما نمی‌توان عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی را مطلقا مثبت یا منفی ارزیابی کرد.

  • افزایش هزینه‌ها و ثابت‌ماندن دستمزد رانندگان موجب نارضایتی عمومی در این صنف شده است. بر اساس گزارش‌های بانک مرکزی هرماهه نرخ تورم افزایش تغییر پیدا می‌کند و این افزایش نرخ تورم بر زندگی رانندگان تأثیر می‌گذارد. اما از طرفی دستمزد رانندگان طی سه سال گذشته هماهنگ با تغییرات نرخ تورم نبوده است.

  • بعد از گذشت بیش از یک سال از ماجرای اعتراض‌های صنفی رانندگان تا به امروز ریشه اصلی مشکلات توسط نهادها و سازمان‌های مرتبط با مشاغل رانندگی و حمل‌ونقل جاده‌ای کالا، حل ‌نشده است. بااینکه اقداماتی از سوی سازمان‌های مربوطه انجام ‌شده است، اما بازهم به ریشه مشکلات توجه نشده است.

  • کمبود خلبان در تمامی خطوط پروازی دنیا به‌تدریج دشواری‌های جدیدی را برای آن دسته از شرکت‌های که از بنیه اقتصادی ضعیف‌تری برخوردار هستند، به وجود خواهد آورد.