| کد خبر: 255474 |

رپرتاژ آگهی؛

◄ 10جاذبه دیدنی اطراف تهران که اسمشان را هم نشنیده‌ اید

آخرهفته یا تعطیلاتی چندروزه که می رسد، همه دوست دارند از فضای شهری کمی فاصله بگیرند و به گشت وگذار مشغول شوند. بیشتر مناطق مناسب برای پیک نیک و طبیعت گردی در اطراف تهران در روزهای تعطیل بسیار شلوغ می شوند. اما اگر با جاذبه های دیدنی مختلفی آشنا باشید که فضایی دنج دارند ، با چنین مشکلاتی روبه رو نخواهید شد.

تین نیوز

آخرهفته یا تعطیلاتی چندروزه که می رسد، همه دوست دارند از فضای شهری کمی فاصله بگیرند و به گشت وگذار مشغول شوند. بیشتر مناطق مناسب برای پیک نیک و طبیعت گردی در اطراف تهران در روزهای تعطیل بسیار شلوغ می شوند. اسیرشدن در ترافیک رفت وبرگشت و شلوغی زیاد مقصد هم کلافه کننده است اما اگر با جاذبه های دیدنی مختلفی آشنا باشید که فضایی دنج دارند و کم تردد هستند، با چنین مشکلاتی روبه رو نخواهید شد. دیدنی های کمتر شناخته شده اطراف تهران را می شناسید؟ با خودروی شخصی یا درخواست تاکسی به دیدن زیبایی های طبیعی بروید و از فضای پر از آرامش آنها لذت ببرید.

۱.  آبشار شاهان دشت

آبشار شاهان دشت

در روزهای بهاری زیبا و خنک، برنامه ای برای بازدید از آبشار شاهان دشت تدارک ببینید. این آبشار زیبا در روستایی به همین نام قرار دارد و فاصله اش تا تهران زیاد نیست. در دسته بندی های استانی ، این روستا و آبشار زیبایش با ارتفاعی در حدود ۵۰ متر به استان مازندران تعلق می گیرد.

فاصله این مکان دیدنی تا تهران زیاد نیست و برای دیدن آن باید راهی جاده هراز شوید. در مسیر تهران به آمل، به روستای شاهان دشت بروید و در نزدیکی آبشار زیبایش با آن ارتفاع بلند و دیدنی بساط پیک نیک و استراحت را راه بیندازید.

۲.  روستای آهار

در اطراف تهران، روستاهای خوش آب وهوای زیادی وجود دارد که سرزدن به آنها در تعطیلاتی کوتاه مدت و حتی یک روزه هم فکر بسیار خوبی است. روستای آهار در نزدیکی رشته کوه البرز قرار دارد و جان می دهد برای پیاده روی در دل طبیعتی خرم و کوهنوردی.

کوچه باغ های این روستا هم بسیار سرسبز و زیبا هستند. درختان پر از گیلاس و آلبالوی آهار در بهار بسیار دیدنی اند. در طول گشت وگذار در روستا، چشمتان به رودخانه های باصفا هم روشن می شود. اگر دلتان می خواهد که پیک نیک در مکانی پر از اکسیژن با منظره های زیبا را تجربه کنید، روستای آهار را هم به خاطر بسپارید.

۳.  روستای وردیج و واریش

در حوالی شمال غرب تهران هم دو روستای زیبا و نزدیک به هم وجود دارند که با سرزدن به آنها می توانید اوقاتی خوش و دوست داشتنی برای خود رقم بزنید. این دو روستای باصفا، پر از باغ های سبز و انبوه هستند.

امکان کوه نوردی یا نشستن در اطراف رودخانه های پرخروش و جذاب هم در سفری کوتاه به این دو روستا مقدور است. وردیچ و واریش از تهران دور نیستند و کافی است از بزرگ راه تهران-کرج به سمت وردآورد بروید. اگر خودروی شخصی ندارید هم نگران نباشید، این روزها با وجود تاکسی اینترنتی بین شهری می توانید به سادگی به هر مقصدی بروید که دلتان می خواهد.

۴.  روستای سینک

در ۲۰کیلومتری پایتخت، روستای دیدنی دیگری به نام سینک هم وجود دارد. این مکان زیبا سرسبزی و خرمی اش را مدیون گذر رودخانه پرآب افجه است. باغ های فراوان و زمین های کشاورزی به سبزی و زیبایی روستای سینک کمک می کنند.

تدارک دیدن برنامه پیک نیکی برای گذراندن اوقات تعطیل در این روستا فکر خوبی است. حتی اگر خودروی شخصی هم ندارید، خود را از دیدن سینک محروم نکنید. با تاکسی بین جاده ای به این مکان بروید و از هوای پاک و مناظر کم نظیرش دیدن کنید.

۵.  روستای سنگان

روستای سنگان

سرزدن به روستای سنگان از آن انتخاب های متفاوتی است که پشیمانتان نمی کند. این روستا که در شمال غرب تهران قرار دارد، از سوی کوه های البرز احاطه شده است. برای همین هم هست که هوایی خنک و کوهستانی دارد.

رودخانه پرآبی هم از مسیر روستای سنگان می گذرد و باغ های انبوه میوه اش را آبیاری می کند. قدمت این روستا هم بسیار زیاد است و با بازدید از آن می توانید، مروری بر تاریخ هم داشته باشید. در این روستا، قبرستانی با قدمت ۵۰۰ساله وجود دارد، درخت چناری هزارساله موجود است و تکیه و امام زاده هایی قدیمی هم دیده می شود.

۶.  روستای امامه

در ۱۰کیلومتری شرق فشم هم روستایی به نام امامه قرار دارد. این روستا هم مکانی دنج و باصفا است که باغ هایی پر از میوه و رودی پرآب در آن دیده می شود. در این روستا، مقبره امام زاده هایی تاریخی هم وجود دارند که می توانید در سفر کوتاهتان به روستا به زیارت آنها هم بروید.

در روستای امامه، آبشارهای کوچک و متنوعی وجود دارد و دشت هایی سبز؛ برای پیک نیک و گذراندن ساعاتی آرام و پر از نشاط هم نشینی با طبیعت می توانید راهی این مکان جذاب شوید.

۷.  روستای سله بن

در کیلومتر ۱۰۰ جاده فیروزکوه، روستای بی نظیری به نام سله بن دیده می شود. این روستا هوایی بسیار پاک دارد. برای رهایی از دود و ترافیک شهری پایتخت می توانید به سله بن سری بزنید. هوای این روستا سرشار از اکسیژن است و دشت های وسیعش هم مناظری جذاب برای گشت وگذار فراهم می کنند.

سله بن رودخانه ای پرخروش هم دارد که باعث حاصل خیزی آن می شود. نام این رودخانه حبله رود است و با سرزدن به روستا می توانید از آن هم بازدید کنید. اگر خودرو ندارید، خودتان را محدود نکنید. همان طور که پیش تر هم پیشنهاد شد، با یک تاکسی بین شهری مناسب به دیدن نقاط جذاب و دنجی بروید که کمتر کسی راهی آنها می شود.

۸.  پارک ملی کویر

همیشه که نباید به دیدن دشت های سبز بروید؛ نقاط کویری طبیعت هم زیبایی های دلربایی دارند. شاید برایتان جذاب باشد که بدانید، در ۵۰کیلومتری جنوب پایتخت، پارک ملی کویر قرار دارد.

این مکان جذاب هم دنج است و گردشگران زیادی به بازدید از آن نمی روند. علت این موضوع هم در کمترشناخته شدن آن است و نباید دنج بودنش را به پای جذابیت اندکش بگذارید. پارک ملی کویر گونه های جانوری و گیاهی کمیابی دارد و سکوت و آرامشی دوست داشتنی هم در حال وهوایش در جریان است.

۹.  دشت لار

لار مکانی استثنایی برای گردش است. دشت های وسیع شقایق موجود در آن، حال وهوای خاصی به فضایش داده اند. این منطقه حالت نیمه حفاظت شده دارد. دلیل این موضوع هم وجود گونه های گیاهی و جانوری نادر است.

دشت لار در ۷۰کیلومتری پایتخت و در جاده هراز قرار دارد. برای اینکه از طبیعتی خاص و خوش آب وهوا دیدن کنید، گردش در دشت لار را به خاطر بسپارید. هوای پاک، مناظر دیدنی و دشتی وسیع از گل های شقایق؛ تصویر جذابی است، نه؟

۱۰.  روستای برغان

روستای برغان

حتما با آلوهای خوشمزه برغان آشنا هستید. اگر بدانید که این آلوهای ترش و خوشمزه از کجا راهی سبد فروش می شوند، زود و سریع، برای پیک نیکی جانانه در خاستگاه باغ های پردرخت آلوی برغانی آماده خواهید شد.

برغان در جاده کرج قرار دارد و علاوه بر باغ های زیبا، هوای پاک و منظره های سرسبز، آثار تاریخی متنوعی مانند زیارتگاه چهل دختر، تپه باستانی قلعه کش و چناری قدیمی و چندین ساله را هم در خود جای داده است.

در آخر

برای گشت وگذار در حوالی تهران، انتخاب های فراوانی وجود دارد. بسیاری از مکان های دیدنی اطراف پایتخت هم به اندازه کافی سرسبز و دیدنی اند و هم آرامش و فضای خلوتشان باعث می شود که نقطه ای دلربا برای گردشگری باشند. با شناخت آنها، برنامه ای تفریحی برای خود تدارک ببینید و در فصل های زیبای سال، به آنها سری بزنید. وجود انواع تاکسی اینترنتی هم راه را برای گردش کردن همه باز می گذارد. فرقی نمی کند که خودرویی در اختیار دارید یا خیر؛ با وجود تاکسی های بین شهری اینترنتی می توانید به هر نقطه و مکانی سر بزنید که دوست دارید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.