| کد خبر: 178564 |

◄ پول حق بیمه رانندگان حمل‌ونقل عمومی چه زمانی واریز می‌شود؟

مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی شامل حال رانندگان حمل‌ونقل عمومی درون شهری نیز می‌شود فی نفسه از اهمیت بالایی برخوردار است، این قانون موجب دلگرمی این گروه از کارکنان حمل‌ونقل عمومی است و بخشی از دغدغه‌ها و نگرانی آن‌ها را می‌کاهد.

تین نیوز

روز گذشته بود که مجلس با پرداخت 2.2 هزار میلیارد تومان حق بیمه رانندگان حمل‌ونقل عمومی درون و برون شهری موافقت کرد؛ اما یک عضو شورای شهر می‌گوید با توجه به این که در این مصوبه، ردیف بودجه‌ای برای این پرداخت در نظر گرفته نشده و قرار است از محل جابه‌جایی منابع، این مبلغ پرداخت شود؛ زمان تحقق این مصوبه مشخص نیست.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، نمایندگان مردم در خانه ملت با اصلاحیه‌ای در قانون بودجه97 سازمان برنامه و بودجه را مکلف به پرداخت درصدی از حق بیمه رانندگان حمل‌ونقل عمومی درون و برون شهری کردند.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در این‌باره، اظهار کرد: شورای شهر تهران در جریان این اقدام مجلس نبوده ولی از این مصوبه به دلیل تسهیل در امور رانندگان بخش حمل‌ونقل عمومی استقبال می‌کند.

زهرا نژادبهرام با اشاره به اینکه این قبیل تصمیمات موجب دلگرمی رانندگان حمل‌ونقل عمومی را باعث خواهد شد، افزود: یقیناً این‌گونه مصوبات در ارائه هر چه بهتر ارائه خدمات به شهروندان صورت می‌گیرد و این تصمیم مجلس در راستای برخورداری عموم مردم از بیمه سلامت طبق اصول قانون اساسی اتخاذ شده است.

وی با بیان اینکه این‌که مصوبه اخیر مجلس شامل حال رانندگان حمل‌ونقل عمومی درون شهری نیز می‌شود فی نفسه از اهمیت بالایی برخوردار است، ابراز داشت: این قانون موجب دلگرمی این گروه از کارکنان حمل‌ونقل عمومی است و بخشی از دغدغه‌ها و نگرانی آن‌ها را می‌کاهد.

نژادبهرام در پاسخ به پرسش که آیا مصوبه مجلس با پرداخت 2.2 هزار میلیارد تومان حق بیمه رانندگان حمل‌ونقل عمومی درون و برون شهری به زودی محقق خواهد شد یا خیر، گفت: از آن‌جا که این مصوبه پس از مصوب شدن لایحه برنامه بودجه سال 97 مورد تائید نمایندگان قرار گرفته و بودجه‌ای است که از قبل پیش‌بینی نشده است. لذا سازمان برنامه و بودجه مدتی زمان نیاز دارد تا ردیف جدیدی به این منظور در نظر بگیرد به همین دلیل تا اجرایی شدن این مصوبه باید زمان زیادی را انتظار داشت.

به گزارش تین‌نیوز،  نمایندگان در نشست علنی روزسه شنبه 13 آذرماه مجلس با بند (ب) ماده (6) طرح اصلاح قانون برنامه بودجه سال 1397 با 165 رأی موافق، 2 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 230 نماینده حاضر در صحن علنی موافقت کردند. بر اساس این ماده قانونی، سازمان برنامه و بودجه مکلف است  نسبت به تأمین و واریز 13.5 درصد حق بیمه کلیه رانندگان حمل‌ونقل عمومی درون و برون شهری به مبلغ 2.2 هزار میلیارد تومان اقدام کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.