بازدید سایت : ۲۰۲۲۳
در صحن علنی مجلس صورت گرفت:

◄ ابراز خرسندی از کاندیدا شدن مجدد آخوندی برای وزارت راه

در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان طرح اصلاح مواردی از آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، پس از استماع سخنان مخالفان و موافقان به دلیل ترک تعدادی از نمایندگان حاضر در صحن علنی، رأی گیری درباره این امر به حد نصاب نرسید و این‌کار از سوی نایب رئیس اول مجلس به روز یک‌شنبه هفته آینده موکول شد.

ابراز خرسندی از کاندیدا شدن مجدد آخوندی برای وزارت راه
تین نیوز |

در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی  و در جریان طرح اصلاح مواردی از آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی،  پس از استماع سخنان مخالفان و موافقان به دلیل ترک تعدادی از نمایندگان حاضر در صحن علنی، رأی گیری درباره این امر به حد نصاب نرسید و این‌کار از سوی نایب رئیس اول مجلس به روز یک‌شنبه هفته آینده موکول شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی تین‌نیوز، این گزارش 3 موافق و 3 مخالف داشت که محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مردم مهریز و بافق در موافقت با این طرح با اشاره یه  این مطلب که خلاصه طرح ارائه شده کمیسیون داخلی مجلس عبارت است از دریافت پاسخ وزرا و رئیس جمهور، اظهار داشت:  با در اختیار داشتن ابزارهای نظارتی مختلفی از سوی مجلس از جمله استیضاح، سوال و تحقیق و تفحص، این کار به درستی انجام نمی‌گیرد.

نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که « نمایندگان مجلس خود را به خواب زده‌اند و باید بیدار شوند»، تصریح کرد: نباید دولت های گذشته و فعلی را مقصر مشکلات متعدد جامعه دانست بلکه، مشکل اصلی در نظارت ناقص و ضعیف مجلسی است که از ابزار نظارتی خود به خوبی استفاده نمی‌کند، در واقع باید یادآور شد، آقای احمدی‌نژاد، خاتمی و روحانی مشکلی نداشتند بلکه مشکل اصلی مجلس است.

صباغیان در ادامه  از ارجاع بیش از 3 هزار سوال به هیات رئیسه مجلس  و عدم دریافت پاسخ تمامی انها، ابراز داشت: تاکنون تنها 75 سوال در صحن علنی طرح شده است، متاسفانه به دلیل لابی‌گری سوال ملی مطرح اما امتیاز منطقه‌ای از آن عاید ما می‌شود.

براساس گزارش تین‌نیوز، نماینگان سلماس و نهبندان و سربیشه ضمن تشکر از وزیر راه در خصوص اجرای برخی پروژه‌ها در حوزه انتخابیه آنها، از عباس آخوندی خواستند نسبت به تکمیل و تسریع در اجرای پروژه‌ها اقدام عاجلی صورت دهد.

نماینده مردم سلماس انتخاب مجدد عباس آخوندی را نقطه قوتی در ادامه پروژه‌های بزرگراهی و راه‌های روستایی دانست.

در پایان این جلسه، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی رأی‌گیری طرح اصلاح مواردی از قانون آئین‌نامه داخلی مجلس را به هفته آینده موکول کرد.

 

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.