◄ تأکید بر شفافسازی مفاد شیوهنامه ضوابط حملونقل و نگهداری دام
سامانههای مکانیزه دستگاههای ذیربط از جمله سامانه قرنطینه، سامانه GIS، سامانه هویت دام و سامانه بارنامه برخط تعریف شده است که جهت کارایی این سامانهها، نیاز به همکاری و برگزاری جلسات هماهنگی و گفت و گو میان مجریان این سامانهها است.
در نشست دبیران کمیسیونهای برنامهریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانی موضوع ضوابط اختصاصی حملونقل و نگهداری دام زنده، بر شفافسازی مفاد شیوهنامه و ضوابط مذکور و لزوم هماهنگی بین دستگاههای ذی ربط تأکید شد.
به گزارش تیننیوز به نقل از روابطعمومی سازمان راهداری و حملونقل جادهای، فرامرز مداح عضو هیأت عامل و نماینده تامالاختیار رئیس این سازمان در امور فنآوری اطلاعات و سرمایهگذاری طی سخنانی اظهار داشت: با تأکیدات مقام معظم رهبری در اجرای برنامههای اقتصاد مقاومتی و مبارزه با قاچاق کالا، یکی از موضوعات مهم در دستیابی به موفقیت در این زمینه تبیین سیاستها و شفافسازی در اجرای ماده 2 دستورالعمل تبصره 4 الحاق ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز میباشد تا دستگاههای اجرایی با تعامل و همکاری و هماهنگی در این راستا اقدام کنند.
وی افزود: در این ماده قانونی و همچنین مواد 5 و 6 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سامانههای مکانیزه دستگاههای ذیربط از جمله سامانه قرنطینه، سامانه GIS، سامانه هویت دام و سامانه بارنامه برخط تعریف شده است که جهت کارایی این سامانهها، نیاز به همکاری و برگزاری جلسات هماهنگی و گفت و گو میان مجریان این سامانهها است.
عضو هیأت عامل این سازمان بیان کرد: در سال 95 تفاهمنامهای با سازمان دامپزشکی منعقد شد و بر اساس مفاد تفاهمنامه 83 قلم از کالاهای نیازمند گواهی بهداشتی دامپزشکی مشمول طرح شد ازجمله محمولات دام زنده و در صورتی که این گواهی اخذ نشود امکان صدور بارنامه برای ناوگان حامل دام وجود ندارد.
مداح تصریح کرد: به منظور صدور بارنامه ناوگان وانتبار از 3 سال گذشته، دستورالعملی تهیه شد و فرایندهای کنترل ناوگان و راننده مدنظر قرار گرفت که جهت اجرا نیازمند هماهنگی با سایر دستگاههای ذیربط کنترلی و امکان برخورد قانونی با متخلفان است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از نصب سامانه هوشمند کنترل ناوگان (wim) در 11 نقطه کشور خبر داد و گفت: این سامانه خالی یا حامل بار بودن ناوگان را شناسایی میکند و در صورت تخلف با عاملین برخورد قانونی صورت میگیرد که براساس توافقات به عمل آمده تا پایان سال این نقاط به 35 نقطه افزایش مییابد و در نظر است در سال آینده تعداد این سامانهها به 100 نقطه در جادههای کشور افزایش پیدا کند.
وی خواستار رسیدگی به وضعیت رانندگان مظنون به قاچاق کالا در کشور شد و خاطرنشان کرد: طولانی بودن روند رسیدگی به تایید قاچاق کالا و توقیف ناوگان، مشکلاتی را برای رانندگان ایجاد میکند که بعضاً هم تخلف به صاحب کالا و شرکت مربوط میشود، از اینرو پرداخت خسارت به راننده نیازمند تدوین ضوابط و مقررات از سوی دستگاههای ذیربط است.
این نشست به میزبانی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار شد ونمایندگانی از وزارت جهاد کشاورزی، سازمان دامپزشکی، سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای، سازمان تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی، سازمان جمعآوری فروش اموال تملیکی، وزارت اطلاعات ومدیران کل راهداری و حملونقل جادهای استانهای سراسر کشور در این نشست شرکت داشتند.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.