| کد خبر: 267981 |

تجهیز محورهای استان گیلان به سیستم‌ های حمل‌ و نقل هوشمند

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان گیلان گفت: در راستای ارتقای ایمنی تردد برای کاربران جاده ها، محورهای استان به سیستم های هوشمند حمل و نقل تجهیز شده است.

تین نیوز

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان گیلان گفت: در راستای ارتقای ایمنی تردد برای کاربران جاده ها، محورهای استان به سیستم های هوشمند حمل و نقل تجهیز شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، غلامعلی نیک فهم با اشاره به اینکه ۷۷ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور و ۲۴ سامانه نظارت تصویری در کلیه محورهای شریانی  و اصلی، استان نصب شده، گفت: با توجه به شرایط و موقعیت استان گیلان که در تمام طول سال، از تردد بسیار بالایی در محورهای ارتباطی برون شهری برخوردار است، لزوم گسترش تجهیزات حمل و نقل هوشمند و استفاده از اطلاعات آنها به منظور برنامه ریزی و مدیریت جریان ترافیک و تدوین برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت برای افزایش ایمنی تردد و روان سازی ترافیک ضروری است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان در ادامه گفت: در حال حاضر ۱۰۴ سامانه ترددشمار نیز در ۵۲ محورهای استان نصب شده است که اطلاعات و گزارش های مربوط به وضعیت تردد در محورهای استان را به صورت آنلاین ارائه می دهند.

نیک فهم با اشاره به فعالیت پنج تابلوی پیام متغیر (vms) جهت اطلاع رسانی پیام های ترافیکی به کاربران و ۲ سامانه توزین در حال حرکت در محورهای استان افزود: تابلوهای پیام متغیر به منظور نمایش پیام های ترافیکی مربوط به سطح جاده ها، بزرگراه ها، تونل ها و مبادی پرتردد و حادثه خیز مورد استفاده قرار می گیرد. این تابلوها قابلیت ارتباط با مرکز کنترل را دارند و تمام پیام های مربوط به جاده ها، بار ترافیک، توصیه های ایمنی و موارد دیگر در زمان های مقتضی به تابلو ارسال می شود.

وی مکان استقرار تابلوهای پیام نما را در پلیس راه رشت لاهیجان، پلیس راه چابکسر، پلیس راه فومن، پلیس راه رشت قزوین، ابتدای حوزه استحفاظی استان در آزاد راه مسیر ورودی استان عنوان کرد و گفت: ۲ سامانه توزین در حال حرکت در استان نیز در محور رشت انزلی (محدوده خمام) و محور رشت قزوین (محدوده امامزاده هاشم) فعال است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.