| کد خبر: 254924 |

اتوبوس های اراک در سال 1402 هوشمند می شوند

عضو شورای شهر اراک از اجرایی شدن پروژه هوشمندسازی اتوبوسهای کلانشهر اراک خبر داد.

تین نیوز

​عضو شورای اسلامی شهر با اشاره به پروژه هوشمندسازی اتوبوس  های اراک گفت: اتوبوس های کلانشهر اراک در سال 1402 هوشمند می شوند.

به گزارش تین نیوز، علی چگینی در گفت وگو با ایمنا، با بیان اینکه هوشمندسازی سیستم حمل ونقل شهری اراک در حال پیگیری است، اظهار کرد: سال گذشته نزدیک به صددرصد اتوبوس های شهر نوسازی شد و در سال جاری درصدد هوشمندسازی این اتوبوس ها هستیم.

چگینی افزود: سامانه هایی برای این منظور طراحی شده است تا شهروندان بتوانند از طریق گوشی تلفن همراه خود، مدت زمان انتظار برای رسیدن اتوبوس، تعداد آن ها در هر مسیر و محل دقیق اتوبوس ها را مشاهده کنند و با دسترسی به این امکانات از انتظارهای طولانی در ایستگاه های اتوبوس رهایی یابند.

عضو شورای اسلامی شهر اراک با اشاره به اورهال توقفگاه های اتوبوس در سطح شهر ادامه داد: برای هوشمندسازی ترافیکی و خرید و نصب دوربین های نظارتی و ترافیکی در سطح شهر نیز حدود ۲۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و در حال حاضر پروژه در حال اجرا است که امیدوارم در سال جدید نظارت بهتری در این راستا داشته باشیم.

وی تصریح کرد: کرایه اتوبوس ها در سال جدید حداکثر ۲۵ درصد افزایش پیدا کرد، در حالی که اگر قیمت واقعی کرایه اتوبوس را محاسبه کنیم، کرایه ها باید به حدود هشت هزار تومان می رسید اما مبلغ در نظر گرفته شده به طور میانگین کمتر از دو هزار تومان در نظر گرفته شده است و بیش از ۷۵ درصد این مبلغ را شهرداری به صورت یارانه پرداخت می کند.

چگینی با بیان اینکه امسال شاهد هوشمندسازی اتوبوس های سطح شهر و افزایش رضایتمندی شهروندان در این زمینه خواهیم بود، خاطرنشان کرد: پروژه احداث پل های روگذر در بعضی معابر شهری از جمله خیابان شهدا پیش بینی شده است که امسال شاهد آغاز عملیات اجرایی آن خواهیم بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • بی طرف 1 0

    بشنوید ولی باور نکنید شهرداری اراک به محله های محروم‌خصوصا در این دوره هیچ خد ماتی نکرده است فقط نیروی انسانی زیادی را با اشنا بازدی سر گرم‌کرده است

  • مصیب مرادی 1 0

    دراین دوره شورای شهر شهرداری اراک‌هیچگونه‌خد ماتی به مناطق محروم شهر نکرده است ومن اماده مناظره در زمان ومکان با هر کدام از شورای شهر ویا مسئو لین شهر داری هستم بسیجی وجانباز جنگ تحمیلی

  • ناشناس 1 0

    اتوبوس دانشگاه 3000 شده که الان دو هزاری وهزار تومانی توی دست مردم نیست خوب اگر هوشمند بشه دانشجو نمیخواد دنبال پول هزار تومنی بکردههر چند باید اتوبوس دانشجو رایگان میشد با این هزینه های زیاد دانشگاه ازاد فلق