| کد خبر: 258293 |

پیشرفت 80 درصدی آزادراه منجیل رودبار و راه آهن رشت کاسپین

آزادراه منجیل رودبار و راه آهن رشت انزلی با پیشرفت های فیزیکی بالای 80 درصد در مراحل پایانی اجرا قرار دارند و تکمیل شدن آن ها علاوه بر توسعه همه جانبه در استان، موجب افزایش ظرفیت های ترانزیتی کشور در کریدور شمال-جنوب است.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی: آزادراه منجیل رودبار و راه آهن رشت کاسپین بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند

به گزارش تین نیوز به نقل از مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه حمل و نقل کشور خیراله خادمی طی سفر به استان گیلان و بازدید از مراحل اجرایی دو پروژه مهم راهسازی کشور در این استان گفت: آزادراه منجیل رودبار و راه آهن رشت انزلی با پیشرفت های فیزیکی بالای 80 درصد در مراحل پایانی اجرا قرار دارند و تکمیل شدن آن ها علاوه بر توسعه همه جانبه در استان، موجب افزایش ظرفیت های ترانزیتی کشور در کریدور شمال-جنوب است.

خیراله خادمی در بازدید از آخرین مراحل اجرایی آزادراه منجیل-رودبار اظهار داشت: تکمیل و بهره برداری از بخش باقیمانده آزادراه منجیل-رودبار به طول 8 کیلومتر از اولویت های اجرایی وزارت راه و شهرسازی در سالجاری محسوب می شود که مصوبه سفر استانی رییس جمهور نیز دارد و با پیشرفت فیزیک 85 درصد در حال انجام است.

وی با تاکید بر پیچیدگی های اجرای این آزادراه اظهار داشت: 3.5 کیلومتر از مسیر این آزادراه شامل تونل و پل های بزرگ و خاص است که عملیات اجرایی کل پل ها به اتمام رسیده است و تنها لاینینگ 800 متر از تونل ها باقی مانده است که با شتاب و کیفیت مناسب در حال اجرا است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اعتبار هزینه شده در این آزادراه را 900 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: به منظور تکمیل بخش های باقیمانده و بهره برداری از این پروژه حدود 600 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که در بازدید امروز در خصوص برنامه زمان بندی اجرا و تامین مالی پروژه تصمیماتی اتخاذ شد.
خادمی در این سفر راه آهن رشت-انزلی را یکی از چهار طرح ریلی اولویت دار کشور نامید و اظهار داشت: راه آهن رشت-انزلی به عنوان بخش مهمی از کریدور شمال جنوب با پیشرفت فیزیکی حدود 85 درصد با رعایت کیفیت و سرعت مناسبی در حال اجرا است.
وی پیشرفت فیزیکی زیرسازی طرح را 91 درصد اعلام کرد و ادامه داد: در حال حاضر زیرسازی این محور ریلی مهم 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که 21 کیلومتر آن نیز با استفاده از ریل ملی و توان و تخصصی مهندسان ایرانی ریلگذاری شده است.
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه از برنامه زمان بندی اجرا و تامین مالی پروژه در این سفر خبر داد و گفت: به منظور اتمام بخش های باقیمانده این مسیر ریلی حدود 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا این پروژه در سالجاری آماده بهره برداری شود.
خادمی همچنین اظهار داشت: با وجود مشکلات تامین مصالح خاکریزی در استان، بیش از 5/2 میلیون متر مکعب خاکریزی انجام شده است و 210 دستگاه از پل های بزرگ و کوچک مسیر نیز تکمیل شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: حدود 25 کیلومتر از مسیر راه آهن رشت- انزلی کیلومتر با راه آهن رشت-کاسپین مشترک است و مطالعات و طراحی بخش های باقیمانده نیز با هماهنگی سازمان محیط زیست کشور در حال انجام است که عملیات اجرایی آن پس از اتمام فاز اول در قالب فاز دوم قابل اجرا خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.