| کد خبر: 169355 |

◄ اتصال مدهای حمل‌ونقل گیلان رو به پیشرفت است

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان روند اتصال مدهای حمل‌ونقل به یکدیگر در انزلی در تشریح کرد.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان روند اتصال مدهای حمل‌ونقل به یکدیگر در انزلی در تشریح کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی خاوری گفت: درخصوص توسعه خطوط ریلی در گیلان شاهد نگاه ویژه و  مساعد وزیر راه و شهرسازی هستیم که این موضوع کمک زیادی خواهد کرد.

او در ادامه گفت: اتمام مسیر قزوین به رشت در خط ریلی رشت – انزلی کمک شایانی به حمل‌ونقل ترکیبی بندر انزلی خواهد کرد چون یک شاخه از این ریل به بندر انزلی و یک شاخه نیز به منطقه آزاد کشید متصل خواهد شد تا محموله‌هایی که از راه دریا از کشورهای حاشیه و هدف می‌آیند از این طریق خارج شوند.

خاوری درباره لزوم اتصال مدهای حمل‌ونقلی گفت: خط ریلی تا آستارا یا مثلا فرودگاه تا رشت می‌آید اما در آنجا قطع شده و معلوم نیست با چه چیزی باید ادامه حمل‌ونقل صورت بگیرد.

او به امتیاز لجستیکی استان گیلان اشاره کرد و گفت: آستارا یک مرکز لجستیک است که ریل از آذربایجان به داخل مرزهای ایران می‌آید. انزلی هم‌چنین وضعیتی دارد و اگر پایانه‌ها احداث‌شود و به بهره‌برداری برسد هم همین نقش را در این خصوص دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان گفت: قدری از مشکلات در خصوص منابع است و اگر  امکان مطالعات آمایشی دقیقی در این حوزه انجام باشد می‌توان به‌صورت هدفمند  از پتانسیل‌های موجود به بهترین شکل بهره‌برداری کرد.

خاوری گفت: یکی از دو کریدور اصلی که در گیلان وجود دارد از سمت تهران است که از طریق آزادراه به انزلی و سپس به آستارا می‌رود. این پازل تقریبا تکمیل‌شده است که  در مسیر امام‌زاده هاشم به سمت انزلی به‌واسطه کمبود منابع مالی متوقف‌شده است.

او در ادامه گفت: یک کریدور هم در شرق گیلان است که از بزرگراه استان منشعب شده که به سمت چابکسر می‌رود که بخشی کوچکی از آن به طول ۲۲.۵ کیلومتر انجام‌شده و این طرح را هم به‌واسطه کمبود منابع مالی متوقف‌شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان گفت: کریدورهای شناسایی‌شده ملی بوده و بقیه موارد را هم در این خصوص در دست مطالعه داریم تا با تایید و تامین منابع کار آن‌ها را پیش ببریم.

خاوری گفت: گفت: نزدیک به پنج سال قبل در خصوص طرح جامع حمل‌ونقل مطالعات استانی منطبق بر طرح مطالعاتی کشور انجام شد و تمام اقداماتی که صورت می‌گیرد  نیز منطبق بر همین طرح است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.