| کد خبر: 145843 |

هواپیمایی که رستوران شد!

تین نیوز

ظاهر بیشتر رستوران ها شبیه هم است، محوطه ای بزرگ که در آن ها تعدادی میز و صندلی چیده شده و برای لحظاتی ما را مهمان فضایی صمیمی می کنند تا در جایی متفاوت غذایی خوشمزه بخوریم اما بعضی از رستوران ها هم هستند که صاحبانشان خلاقیت ویژه ای برای آن ها به کار برده اند!مثل این رستورانی که در این پست می خواهیم درباره اش حرف بزنیم؛ رستورانی از نوع هواپیمای بوئینگ! سال گذشته بود که اولین رستوران هواپیمایی! چین در شهر «ووهان» افتتاح شد، رستوران منحصربفردی که در کابین هواپیمای قدیمی بوئینگ ۷۳۷ قرار دارد.

رستوران هواپیمایی

یک تاجر پولدار چینی به اسم «لی لیانگ» تصمیم گرفت هواپیمایی قدیمی بخرد و آن را تبدیل به رستوران کند. او در ماه می ۲۰۱۵ این هواپیما را از یک ایرلاین اندونزیایی خرید اما مجبور شد ۶ ماه صبر کند تا تشریفات این کار انجام بشود و بتواند این هواپیما را با خود به چین ببرد. ماجرا از این قرار است که برای حمل هواپیما به چین بخش های مختلف هواپیما از هم جدا و در ۷۰ کانتینر مختلف بسته بندی و چندین بار با کشتی به چین منتقل شدند؛ هزینه همه ی مراحل حمل این هواپیمای غول پیکر ۴۵۲ هزار دلار تمام شد و با توجه به قیمت هواپیما که ۵۲ میلیون دلار بود می توان نتیجه گرفت که در صورتی که به این رستوران بروید می توانید خوشحال باشید که در رستورانی غذا می خورید که برای برپا شدنش پول زیادی خرج شده است!

بوئینگ

بعد از اینکه نهایتا این هواپیما را در پیاده روی یکی از شلوغ ترین مناطق خرید شهر ووهان قرار دادند گردشگران زیادی به این رستوران آمدند تا ببینند طراحی داخلی این رستوران منحصربفرد چگونه است و غذاخوردن در رستورانی از نوع بوئینگ چه مزه ای دارد. این رستوران در محوطه ی کابین هواپیما قرار دارد و در آن نه تنها در محیطی کاملا متفاوت غذا می خورید بلکه تفریحی منحصربفرد هم انتظارتان را می کشد، البته این تفریح از نوع تفریحات لوکس و گران  است و به پرواز ربط دارد. در گوشه ای از این رستوران، کابین خلبان تبدیل شده به یک شبیه سار پرواز! شما می توانید به داخل این کابین بروید و پرواز با جت مسافرتی را تجربه کنید البته به صورت شبیه سازی شده!

رستورانی خاص در چین

با این تعریف هایی که تا به حال از این رستوران کردیم حتما فکر می کنید قیمت غذاهای این رستوران خیلی گران باشد البته که درست حدس زدید چون صاحب این رستوران می گوید قیمت یک پرس غذا در رستوران برای هر نفر ۳۰ تا ۴۵ دلار است و پرواز شبیه سازی شده در کابین خلبان هم حدود ۴۵ تا ۶۰ دلار هزینه دارد. البته شاید این قیمت در ظاهر کمی گران به نظر برسد ولی حداقل به یک بار امتحانش می ارزد پس در سفر با تور چین این رستوران هیجان انگیز و خاص را فراموش نکنید.

 

منبع: مجله گردشگری الی گشت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.