| کد خبر: 167963 |

اعتبار گذرنامه ایرانی پایین‌تر آمده است

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه اعتبار گذرنامه ایرانی در چند سال اخیر پایین‌تر آمده است، گفت: سخت‌گیری‌های سایر کشورها برای ورود ایرانیان به کشورشان بسیار است.

تین نیوز

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه اعتبار گذرنامه ایرانی در چند سال اخیر پایین‌تر آمده است، گفت: سخت‌گیری‌های سایر کشورها برای ورود ایرانیان به کشورشان بسیار است.

به گزارش خانه ملت، علیرضا ابراهیمی با اشاره به اعتبار پایین گذرنامه ایرانی، درباره علت آن گفت: در حال حاضر حفظ منزلت و شأن پاسپورت ایرانی با چالش مواجه شده و سخت‌گیری‌های سایر کشورها برای ورود ایرانیان به کشورشان بسیار است.

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی افزود: وزارت خارجه باید با دپیلماسی قوی راهی برای ارتقای اعتبار گذرنامه ایرانی بیابد؛ رایزن‌های فرهنگی، سفرا و کاردارها باید علاوه بر مسائل سیاسی به مسائل اقتصادی، فرهنگی و... نیز توجه کنند ولی کم‌کاری مسئولان باعث شده چهره ایران به درستی در جهان نمایش داده نشود.

او بیان کرد: معرفی جاذبه‌های گردشگری و اطمینان‌بخشی برای وجود امنیت در ایران می‌تواند یکی از راه‌های ارتقا اعتبار گذرنامه ایران باشد تسهیل سفر، لغو دوطرفه روادید، پرداخت یارانه به آژانس‌های مسافرتی برای برگزاری تورهای باکیفیت و... می‌تواند به این موضوع کمک کند.

ابراهیمی گفت: در صورتی که زیرساخت‌های گردشگری مناسب ایجاد شود و گردشگر از سفر به ایران خاطره خوشی داشته باشد پس از رفتن از ایران تمایل دارد که مجددا بازگردد؛ بنابراین دولت‌ها راغب خواهد شد روادید خود را لغو کنند.

او با اشاره به وعده‌های آقای روحانی درخصوص افزایش اعتبار گذرنامه ایرانی، اضافه کرد: اعتبار گذرنامه ایرانی در چند سال اخیر پایین‌تر آمده است و علت آن را می‌توان افزایش فشارهای بین‌المللی و کم‌کاری وزارت خارجه در بهبود روابط دیپلماسی دانست.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مردم بسیاری از کشورها ایران را به خوبی نمی‌شناسند و وقتی صحبت از ایران می‌شود تصور آنان کشوری مانند عراق و... است؛ این برداشت غلط باعث می‌شود کشورهای دیگر از وضعیت امنیت در کشور ما اطلاعی نداشته باشند و بنابراین تمایلی به لغو روادید ندارند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.