| کد خبر: 161429 |

◄ گردشگری موفق دبی در سال 2017

بررسی آمار مربوط به گردشگی ورودی دبی حاکی از آن است که ایران در سال ۲۰۱۶ تعداد ۴۷۲ هزار گردشگر به این امیرنشین فرستاده بود و در رتبه هشتم مبادی برتر گردشگری این کشور قرار داشت.

تین نیوز

بررسی آمار مربوط به گردشگی ورودی دبی حاکی از آن است که ایران در سال ۲۰۱۶ تعداد ۴۷۲ هزار گردشگر به این امیرنشین فرستاده بود و در رتبه هشتم مبادی برتر گردشگری این کشور قرار داشت.

به گزارش تین‌نیوز، این آمار در سال ۲۰۱۵ حدود ۴۶۲ هزار نفر و در سال ۲۰۱۴ حدود ۴۳۸ هزار نفر بود. اما براساس این آمار اعلام شده، تعداد بازدیدکنندگان ایرانی دبی در سال گذشته میلادی به ۵۰۳ هزار نفر رسیده است. به این ترتیب رتبه ایران در میان مبادی برتر گردشگری دبی در سال ۲۰۱۷ دو رتبه نسبت به سال ۲۰۱۶ کاهش یافته و میزان رشد گردشگری آن نیز ۶ درصد افزایش پیدا کرده که در میان مبادی فوق کمترین مقدار است.

برترین مبادی گردشگری دبی در سال جاری به ترتیب هند، عربستان سعودی، بریتانیا، عمان، چین، ایالات متحده آمریکا، پاکستان، روسیه، آلمان و ایران اعلام شده است. در مجموع، عملکرد دبی در سال ۲۰۱۷ میلادی در زمینه جذب گردشگر قابل قبول بوده و کل تعداد گردشگران خارجی وارد شده به این امیرنشین از ۸۷/ ۱۴ میلیون نفر در سال ۲۰۱۶ به ۷۹/ ۱۵ میلیون نفر در سال ۲۰۱۷ رسیده‌اند که بیانگر افزایش ۹۲۰ هزار نفری بوده است. در واقع می‌توان گفت رشد گردشگران ایرانی ورودی به دبی تقریبا برابر با میانگین رشد گردشگران خارجی ورودی دبی بوده است.

براساس گزارش دنیای اقتصاد از این میان نیز تعداد زیادی را کسانی تشکیل می‌دهند که برای مقاصد تجاری به این امیرنشین سفر می‌کنند. نکته قابل ذکر دیگر اینکه تنها ۳۷/ ۳ درصد از افزایش گردشگران دبی نسبت به سال ۲۰۱۶ ناشی از رشد گردشگران ایرانی وارد شده به آن بوده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.