| کد خبر: 157144 |

مشکل مهم گردشگری افزایش عوارض خروج است

افزایش عوارض خروج از کشور برای مسافران ایرانی معضل اساسی در گردشگری است. این گفته دبیر انجمن دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران در واکنش به افزایش عوارض خروج کشور در لایجه بودجه سال 97 است.

تین نیوز

افزایش عوارض خروج از کشور برای مسافران ایرانی معضل اساسی در گردشگری است. این گفته دبیر انجمن دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران در واکنش به  افزایش عوارض خروج کشور در لایجه بودجه سال 97 است.

 امیر پویان رفیعی شاد در نشست آینده پژوهی بازاریابی و اقتصاد گردشگری که به مناسبت هفته پژوهش عصر روز گذشته در فرهنگسرای امام برگزار شد گفت: از فراکسیون گردشگری و فعالان  و نمایندگان خواسته‌ایم که در این باره تجدید نظر شود و فقط گردشگر خروجی را به عنوان کسی که ارز از کشور خارج می‌کند نبینیم . آنها سفیران ایران می ‌باشند و ایران را تبلیغ کنند.

او گفت: الگویی که در دنیا درباره گرفتن عوارض خروج از کشور اجرا می شود این طور است که یا عوارض نمی گیرند و یا این عوارض به عنوان مالیات روی بلیت محاسبه می شود مثلا اگر کسی مسافت بیشتری به سفر می رود عوارض بیشتری هم پرداخت می کند و با توجه به قیمت بلیت،  عوارض خروج هم می پردازد. اما  سه برابر و یا چهار برابر شدن عوارض خروج از کشور برای مسافران ایرانی معضل اساسی در گردشگری است. اگر سفر را به عنوان تغذیه روح معرفی می کنیم و نه کالای لوکس ، پس باید زمینه های سفر هم هموار شود.

او افزود: چه تعداد از افرادی که در طبقه متوسط هستند از سفرهای ۶۰۰ هزار تومانی ترکیه و گرجستان و ... استفاده می کنند؟ با افزایش ۵۰ و یا ۷۰ درصدی عوارض به یک باره می بینید که با افزایش هزینه سفر مواجه شده اید و چه بسا آنها نتوانند همین سفرها را هم بروند. چون این عوارض نرخ سفر آنها را افزایش می دهد.

رفیعی شاد همچنین در بخش پرسش و پاسخ  درباره علت ورشکستگی آژانس های مسافرتی نیز گفت: علت آن مسائل داخلی مثل بیمه، ارزش افزوده ، عوارض کسب  و کار و ... است این مسائل دامنگیر بنگاههای اقتصادی شده است  ورود  افراد غیر  متخصص به گردشگری نیز علت های دیگر آن است. افرادی در این حوزه وارد شده اند که هیچ پیش زمینه ای در حوزه گردشگری ندارند .

به گزارش خبرگزاری مهر؛ وی  درباره گردشگری حلال نیز گفت: اولین آرزوی ما این است که گردشگری اسلامی ما معیارهای درست داشته باشد. مگر در کشورمان چیزی که غیر حلال باشد هم داریم که همیشه حرف از توسعه گردشگری حلال می زنیم؟ ایران بهترین مقصد برای شیعیان و مسلمانان است اما چرا نمی توانیم آنها را جذب کنیم؟

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.