| کد خبر: 149489 |

آغاز بکار دفتر موقت کنسولگری عراق در رشت

مدیر حج و زیارت استان گیلان از آغاز بکار دفتر موقت کنسولگری عراق در رشت برای صدور ویزای اربعین خبر داد.

تین نیوز

مدیر حج و زیارت استان گیلان از آغاز بکار دفتر موقت کنسولگری عراق در رشت برای صدور ویزای اربعین خبر داد.

حسن فعال در گفت‌وگو با ایسنا‌ با بیان اینکه به مثابه سال گذشته صدور ویزای اربعین در دفتر کنسولی موقت عراق در شهر رشت آغاز شده است، گفت: اخذ روادید اربعین صرفا باید از طریق ثبت نام در سامانه سماح به آدرس «https://samah.haj.ir» انجام شود‌.

وی افزود: طبق گزارشات واصله اخیرا مجموعه های غیر مجاز فرصت طلب اقدام به جمع آوری مدارک به بهانه اخذ ویزا برای مردم عزیز در استان‌های مختلف کرده‌اند‌.

فعال خاطرنشان کرد: آن دسته از افرادی که در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند، می‌توانند از مزایای تسهیل درروند پرداخت هزینه‌های ارزی به‌صورت ریالی از طریق کارت‌بانکی و به‌صورت سیستمی و پوشش بیمه‌ای کامل با سقف تعهد بیمه مبلغ 200 میلیون تومان برخوردار می‌شوند‌.

مدیر حج و زیارت استان گیلان با اشاره به اینکه پرداخت هزینه‌های سفر توسط زائرین انتخابی در سامانه سماح انجام می‌شود، گفت: در صورت انصراف با مراجعه به بانک ملی نسبت به دریافت وجه اقدام می‌شود‌.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه هم‌زمان با ثبت‌نام در سامانه سماح مرز خروجی زائران بر اساس سهمیه تعیین‌شده مشخص می‌شود، بنابراین بدون هرگونه معطلی زائران می‌توانند از مرز خارج شوند‌.

فعال با بیان اینکه ثبت نام در سامانه سماح تا نیمه اول آبان ماه ادامه خواهد داشت، گفت: مهمترین مزایای زائران گیلانی دریافت ویزا در استان بدون تحمیل هزینه‌های جانبی است .

وی خاطرنشان کرد: سایت مدیریت حج و زیارت استان گیلان به نشانی «gilan.haj.ir» جهت اطلاع از آخرین خبرهای سازمان و همچنین شماره تلفن‌های 33664428 - 33664427 این مدیریت جهت هرگونه سوال و هماهنگی لازم جهت اطلاع مردم شریف استان گیلان اعلام می‌شود‌.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.