| کد خبر: 162812 |

توسعه پایدار روابط فرودگاهی ایران و اروپا

وزیر راه و شهرسازی در مراسم امضای قرارداد طرح تربیت نسل مدیران فرودگاهی ایران در تراز جهانی (اینگام) تاکید کرد که این قرارداد به ایجاد رابطه میان صنعت هوانوردی ایران و اتحادیه فرودگاه های منطقه اروپا در جهت توسعه پایدار کمک می کند.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی در مراسم امضای قرارداد طرح تربیت نسل مدیران فرودگاهی ایران در تراز جهانی (اینگام) تاکید کرد که این قرارداد به ایجاد رابطه میان صنعت هوانوردی ایران و اتحادیه فرودگاه های منطقه اروپا در جهت توسعه پایدار کمک می کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، عباس آخوندی در این مراسم که پیش از ظهر امروز(20 اسفند) در ساختمان مرکزی وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، تاکید کرد: ارزش ریالی پروژه خدمات آموزش های تخصصی و اختصاصی فرودگاهی و هوانوردی چندان بالا نیست، ولی به دلیل اینکه موجب ایجاد ارتباط میان صنعت هوانوردی ایران و اروپا می شود، ارزشی بالاتر از پروژه های میلیون یورویی دارد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: وزیر حمل و نقل آلمان علاقه مند به فعالیت این کشور در توسعه فرودگاه های ایران است و امیدواریم در پروژه قرارداد عمومی بین المللی در فرودگاه امام خمینی(ره) آلمان نیز حضور پیدا کند. برای آن پروژه نیز که به زودی اعلام فراخوان رسمی می شود، پیشنهادهای خوبی از کشورهای مختلفی داریم ولی علاقه مند به حضور آلمانی ها در آن هستیم.

مه آبادی: هدف اصلی، اجرای درست پروژه تربیت مدیران آینده است

پیش از سخنان وزیر راه و شهرسازی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه امضای قرارداد طرح تربیت نسل آینده مدیران فرودگاهی ایران در تراز جهانی را از سه سال پیش آغاز کردیم، گفت: دراین راستا از قوی ترین مشاوران استفاده و مدل شایستگی مدیران آینده را استخراج کردیم و پس از مطالعات لازم، فراخوان را برگزار کردیم. همچنین از همه همکاران علاقه مند به مدیریت فرودگاهی دعوت کردیم تا در این طرح شرکت کنند و در نهایت، از هزار نفری که از فراخوان استقبال کردند، 100 نفر طی مراحل مختلف توسط ارزیابان مستقلانتخاب شدند.

رحمت اله مه آبادی با اشاره به رقابت سخت چند آکادمی و فرودگاه بین المللی برای حضور در این پروژه افزود: سعی کردیم فضای رقابتی خوبی را فراهم کنیم. هیات های خارجی مختلف پیشنهاد دهنده از پروپوزال های خود دفاع کردند و در ایران به پرسش های مدیران ارشد از جمله اعضای هیات مدیره و معاونان شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران پاسخ دادند. گاه برخی هیات ها چندین پروپوزال اصلاحی را ارائه کردند. شورای فرودگاه های منطقه اروپا  نیز سه پروپوزال داشت که در نهایت توانست طرحی را که با نیازهای ما تناسب داشت، ارائه کند.

رئیس هیات مدیره شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران افزود: در مرحله نهایی این طرح 16 شاخص اصلی را در ارزیابی و انتخاب طرف قرارداد مورد ارزیابی قرار دادیم و درنهایت بهترین گزینه انتخاب شد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به اینکه مذاکره های قبل از امضای قرارداد بیش از هفت ماه به طول انجامید، گفت: هدف ما اجرای درست پروژه است و در این جهت، طرف قرارداد سعی وافری را برای تنظیم یک برنامه اجرایی مناسب و موفق داشت که جا دارد در این راستا از طرف اروپایی تشکر کنیم.

وی تاکید کرد: امیدواریم این قرارداد آغازی برای همکاری های بیشتر میان صنعت هوانوردی ایران و اتحادیه فرودگاه های منطقه اروپا  باشد.

مه آبادی همچنین با اشاره به استقبال و پشتیبانی سازمان امور اداری و استخدامی کشور از این طرح گفت: امیدواریم اجرای طرح تربیت نسل آینده مدیران فرودگاهی کشور به عنوان الگویی موفق برای تربیت مدیران آینده شناخته شده و از این تجربه در سایر دستگاه ها استفاده شود.

کرکلوح: اینگام فرصتی برای نمایش توانمندی تخصصی فرودگاه های اروپاست

همچنین در این مراسم، میکائیل آنتونیوس کرکلوح، عضو اتحادیه بین المللی فرودگاه ها و رئیس اتحادیه فرودگاه های منطقه اروپا گفت: این قرارداد برای ما گامی جدید است که توانمندی تخصصی فرودگاه های خود را در آموزش مدیران آینده فرودگاهی نشان دهیم و برای شخص من برقراری ارتباط فرودگاهی با ایران دارای اهمیت خاص است.

رئیس اتحادیه فرودگاه های منطقه اروپا افزود: برای ما این پروژه، استراتژیک است و امیدواریم مدیران آینده فرودگاهی ایران آموزش های خوبی را در اروپا سپری کنند.

وی با اشاره به اینکه بخشی از آموزش های مدیران آینده در ایران و بخشی دیگر در اروپا انجام می شود، افزود: امیدوراریم طبق برنامه تنظیم شده آموزش اولین گروه مدیران آینده فرودگاهی ایران در ماه می (اردیبهشت 97) آغاز شود.

در این مراسم که پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در ساختمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، غلامحسین باقریان، عضو هیات مدیره و معاون عملیات فرودگاهی، محمدرضا امامی، معاون توسعه مدیریت و منابع، علی اکبر دلوریان زاده، مدیرکل آموزش و توسعه نیروی انسانی و علی سینجلی، رئیس اداره آموزش و برنامه ریزی نیروی انسانی فرودگاه ها از شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران حضور داشتند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.