| کد خبر: 270796 |

رشد ۱۵ درصدی استفاده از ایربریج در فرودگاه مهرآباد

معاون تسهیلات فرودگاهی فرودگاه بین المللی مهرآباد گفت: با افزایش امکان اتصال هواپیماهای سه خط هوایی کشورمان در سال ۱۴۰۲ به پل های تلسکوپی شاهد رشد ۱۵ درصدی استفاده از این تجهیزات در این فرودگاه بودیم.

تین نیوز

 معاون تسهیلات فرودگاهی فرودگاه بین المللی مهرآباد گفت: با افزایش امکان اتصال هواپیماهای سه خط هوایی کشورمان در سال ۱۴۰۲ به پل های تلسکوپی یا دالانه هوایی (ایربریج) شاهد رشد ۱۵ درصدی استفاده از این تجهیزات در این فرودگاه بودیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، غلامرضا فراهانی معاون تسهیلات فرودگاهی از افزایش کیفیت تسهیل خدمت رسانی به مسافران هوایی با افزایش تعداد هواپیماهای متصل به پل هوایی در مهرآباد خبر داد و گفت: با توجه به تلاش برای حذف اتوبوس های فرودگاهی و تاکید وزیر محترم راه و شهرسازی بر نصب و استفاده از ایربریج ها در فرودگاه ها، جهت تسهیل در پذیرش مسافر در فرودگاه مهرآباد ۱۵ درصد افزایش در اتصال هواپیماها به پل های هوایی در سال ۱۴۰۲ شاهد بودیم.

فراهانی گفت: پل های تلسکوپی در ترمینال های ۱ و ۲ اجرا شده اند و روزانه بیش از ۶۵ هواپیما برای عملیات اعزام وپذیرش به آنها متصل می شوند که تقریبا" ۲۰% پروازهای روزانه مهرآباد است.

وی افزود: با برنامه ریزی ایجاد امکان اتصال هواپیماهای ۳ شرکت هواپیمایی به نام های چابهار، ایروان و آوا به ایربریج، حدود ۵ هواپیما دیگر به ایربریج در سال ۱۴۰۲ متصل شدند که در این زمینه تقریبا حدود ۱۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش  داشته است و برای امسال نیز با تدابیر اندیشیده شده  در این خصوص شاهد رشد بیشتری خواهیم بود.

به گفته فراهانی، از جمله مزایای استفاده از پل های تلسکوپی نسبت به اتوبوس های فرودگاهی برای جابجایی مسافران در محوطه ایرساید فرودگاهی می توان به تسهیل مسیر مسافرین در سوارشدن به هواپیما، خصوصا مسافرین توانخواه، صرفه جویی در زمان و هزینه، کاهش ترافیک و آلودگی هوا و همچنین افزایش راحتی و سرعت در پذیرش مسافران اشاره کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.