| کد خبر: 266488 |

در 9 ماهه امسال انجام شد:

◄ ترابری ایمن بیش از 640 هزار مسافر در بنادر غرب هرمزگان

در این مدت 640 هزار و 747 مسافر در در مسیرهای دریایی داخلی از بنادر لنگه، آفتاب و چارک به مقصد کیش، ابوموسی و سایر جزایر خلیج‌ فارس جابجا شدند.

تین نیوز

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان، میزان تخلیه و بارگیری انواع کالاهای نفتی و غیرنفتی از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه امسال در بنادر غرب این استان را بیش از 9 میلیون و 624 هزار تن اعلام کرد. 

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، مرتضی سالاری روز چهارشنبه در تشریح عملکرد 9 ماهه بنادر غرب این استان اظهار داشت : در این بازه زمانی در مجموع 9 میلیون و 624 هزار و 473 تن کالای نفتی و غیرنفتی با تخلیه و بارگیری شد که از این میزان، پنج میلیون و 143 هزار و16 499 تن به جا به جایی کالاهای غیرنفتی اختصاص داشت. 

وی با بیان اینکه در این مدت نیز چهار میلیون و 480 هزار و 974 تن کالاهای نفتی جا به جا شده است، از صادرات پنج میلیون و 332 هزار و 751 تن انواع کالا از بنادر غرب خبر داد. 

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: از مجموع صادرات نفتی و غیرنفتی انجام شده، 2 میلیون و 654 هزار و 667 تن با مربوط به صادرات غیرنفتی و 2 میلیون و 678 هزار و 84 تن به صادرات نفتی اختصاص دارد.

سالاری افزود : از مجموع عملیات انجام شده، سه میلیون و 309 هزار و 573 تن فرآورده های نفتی و غیرنفتی به صورت رویه کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) جا به جا شد که از این میزان یک میلیون و 802 هزار و 725 تن مربوط به فرآورده های نفتی بوده است. 

ترانزیت بیش از 143 هزار دستگاه خودرو از بندرلنگه به آسیانه میانه 

وی در بخش تشریع عملکرد ترانزیت کالا در 9 ماهه امسال نیز گفت : در این مدت حجم ترانزیت کالاهای نفتی و غیرنفتی که عمده آن محموله خودرو بوده به 322 هزار و 683 تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 26 درصد افزایش داشته و بنادر غرب توانست جایگاه سوم این بخش از عملیات حمل و نقلی در سطح بنادر ایران را به خود اختصاص دهد.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان، میزان ترانزیت خودرو را نیز 143 هزار و 832 دستگاه خودروی با 21 درصد افزایش اعلام کرد و ادامه داد : تخلیه این تعداد خودروی ترانزیتی توسط 2 هزار و 148 فروند شناور فلزی انجام و پس از انجام تشریفات گمرکی به مقاصد کشورهای عراق و آسیای میانه بارگیری شدند. 

افزایش 30 درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر یخچالی

سالاری در بخش دیگری به عملکرد 9 ماهه امسال بخش کانتینری اشاره و بیان کرد: در این مدت 134 هزار و 362 TEU کانتینر یخچالی با تناژ یک میلیون و 390 هزار و 65 تن در بنادر غرب هرمزگان تخلیه و بارگیری شد که 30 درصد افزایش به ثبت رسید. 

وی همچنین حجم صادرات کانتینر یخچالی از طریق بنادر غرب استان هرمزگان در مدت یاد شده را 67 هزار و 181 TEU با تناژ 695 هزار و 32 تن اعلام کرد. 

ترابری ایمن بیش از 640 هزار مسافر 

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان در تشریح کارنامه 9 ماهه مسافری این بنادر گفت : در این مدت 640 هزار و 747 مسافر در در مسیرهای دریایی داخلی از بنادر لنگه، آفتاب و چارک به مقصد کیش، ابوموسی و سایر جزایر خلیج فارس جا به جا شدند که در این بخش 30 درصد افزایش به ثبت رسیده است. 

سالاری اضافه کرد : در بخش ترابری سفرهای بین المللی نیز، 19 هزار و 286 نفر مسافر به مقصد بنادر کشور امارات متحده عربی جابه جا شده اند که در همسنجی با مدت مشابه سال قبل 13 درصد افزایش داشته است.

نجات جان 165 نفر در 9 ماهه امسال

به گفته وی؛ از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه امسال، 26 هزار و 897 فروند شناور  با افزایش 16 درصدی در آب های حوزه استحفاظی غرب استان پهلودهی شده است.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان ادامه داد: مرکز جستجو و نجات دریایی(MRCC) بنادر غرب استان نیز در راستای اعمال وظایف حاکمیتی در 9 ماهه امسال با دریافت 24 پیام اولیه و 90 عملیات جستجو و نجات، موفق به نجات جان 165 نفر شد.  

گفتنی است؛ اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه به عنوان هسته مرکزی بنادر غرب استان هرمزگان با پوشش بر 10 بندر تجاری و مسافری و نظارت بر ۴۶ سازه دریایی و پشتیبانی نیمی از جزایر کشور، همچنین در برگیری 600 کیلومتر مرز دریایی از نقاط مهم مدیریت بر سواحل کشور است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.