| کد خبر: 270828 |

افزایش ۱۲۰ درصدی ترانزیت فرآورده‌ های نفتی از بنادر شرق هرمزگان

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از افزایش ۱۲۰ درصدی ترانزیت فراورده های نفتی و ۲۱ درصدی کالاهای غیر نفتی از بنادر شرق استان در یک سال گذشته خبر داد.

تین نیوز

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از افزایش ۱۲۰ درصدی ترانزیت فراورده های نفتی و ۲۱ درصدی کالاهای غیر نفتی از بنادر شرق استان در یک سال گذشته خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، حمیدرضا محمدحسینی تختی افزود: سال گذشته ۳۵۵ تن فراورده نفتی و ۶۷ هزار و ۱۷۷ تن کالاهای غیر نفتی از بنادر شرق هرمزگان ترانزیت شده که این اقلام نسبت به سال ۱۴۰۱ به ترتیب ۱۲۰ و ۲۱ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به تعداد شناورهای ورودی به بنادر شرق استان گفت: بندر شهید حقانی با ورود ۱۹ هزار و ۴۸۰ شناور بیشتر آمار ورودی را داشته و در مجموعه ۳۲ هزار و ۸۸۸ شناورهای مختلف باری و مسافری طی سال گذشته وارد بنادر شرق هرمزگان شده اند که این میزان نسبت به سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۰ درصد رشد داشته است.

محمدحسینی تختی گفت: همچنین در این یکسال ۵۹ هزار و ۷۷۸ TEU کانتینر یخچالی از طریق بنادر شرق هرمزگان به کشورهای حوزه خلیج فارس ترابری شد که ۱۱ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ مجموع و بارگیری انواع کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر شرق این استان به ۲ میلیون و ۳۳۸ هزار و ۵۸۶ تن رسید که از این میزان یک میلیون و ۳۹۵ هزار و ۹۶۲ تن کالای غیرنفتی بود.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: این میزان کالای غیرنفتی با ۲۹ درصد افزایش به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.