| کد خبر: 150386 |

محدودیت ترافیکی ۲ روزه در محور‌های استان مرکزی

به مناسبت مراسم قالیشویان از فردا صبح به مدت ۲ روز محدودیت ترافیکی در محور‌های استان مرکزی منتهی به مشهد اردهال اعمال می‌شود.

تین نیوز

 

به مناسبت مراسم قالیشویان از فردا صبح به مدت ۲ روز محدودیت ترافیکی در محور‌های استان مرکزی منتهی به مشهد اردهال اعمال می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ سرهنگ کهریزی رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی اعلام کرد: به مناسبت مراسم قالیشویان از فردا صبح تا   جمعه شب محدودیت ترافیکی 2 روزه در محور‌های استان مرکزی منتهی به مشهد اردهال اعمال می‌شود.

سرهنگ کهریزی افزود: از ساعت از ساعت ۷ صبح روز پنج شنبه مورخه ۲۰ مهرماه لغایت ۲۴ روز جمعه ۲۱ مهرماه تردد کلیه کامیون‌ها و تریلر‌ها به استثنای مواد سوختنی و فاسد شدنی و موتورسیکلت سواران در محور دلیجان_ نراق_ مشهد اردهال _ کاشان و بالعکس برای اجرای مراسم سنتی و مذهبی قالیشویان مشهد اردهال ممنوع است.

با وجود اینکه امامزاده علی بن محمد باقر (ع) در مشهد اردهال از توابع اصفهان دفن است؛ امامحل شهادت (قتلگاه) این امامزاده درروستای خاوه شهرستان دلیجان واقع شده و دارای گنبد وبارگاه است.

به همین دلیل مردم روستای خاوه دلیجان بخشی از اجرای مراسم قالیشویان مشهد اردهال را به عهده دارند وهرساله به صورت گسترده در این مراسم شرکت می‌کنند.

آیین سنتی قالی شویان هر سال در دومین و سومین جمعه مهرماه در آستانه امامزاده سلطانعلی بن محمد باقر (ع) برگزار می‌شود.

 

منبع: سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.