| کد خبر: 270173 |

افزایش ۶ درصدی تردد ناوگان اتوبوسی از آغاز طرح نوروزی در استان مرکزی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی از افزایش ۶ درصدی تردد ناوگان اتوبوسی در محورهای استان از آغاز طرح نوروزی تاکنون خبر داد.

تین نیوز

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی از افزایش ۶ درصدی تردد ناوگان اتوبوسی در محورهای استانه از آغاز طرح نوروزی تاکنون خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی اظهار کرد: بر اساس تحلیل گزارش های تردد در جاده های استان از ابتدای ۲۴ اسفند ماه سال گذشته تا پایان روز هشتم فروردین ماه سال جاری ۱۰ میلیون و ۲۹۰ هزار و ۹۸۶ تردد در ۷۰ محور شریانی استان ثبت شده است.

جهانی با بیان اینکه تردد ناوگان اتوبوسی نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۶ درصدی داشته است، افزود: طی این بازه زمانی ۴۳ هزار و ۹۹ تردد ناوگان اتوبوسی نیز توسط سامانه های هوشمند جاده ای به ثبت رسیده است.

وی از کاهش ۱۶ درصدی تردد ناوگان سنگین نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: طی این مدت تردد ناوگان سنگین در محورهای مواصلاتی استان به یک میلیون و ۳۲۱ هزار مورد رسیده است.

به گفته جهانی تعداد خودروهای ورودی به استان بیش از دو میلیون و ۱۷۰ دستگاه و تعداد خودروهای خروجی از استان نیز دو میلیون و ۳۶۲ هزار و ۵۷۵ دستگاه بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی میانگین سرعت خودروها در محورهای استان را ۸۶ کیلومتر بر ساعت عنوان کرد و گفت: این در حالی است که سرعت متوسط در کشور در این بازه زمانی ۷۸ کیلومتر بر ساعت بوده است.

جهانی آزادراه تهران ساوه و سلفچگان-اراک را دو محور پرتردد استان عنوان کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.