| کد خبر: 263387 |

تعمیر و نگهداری ابنیه راه‌ های قزوین سالانه ۱۰۰میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت: برای تعمیر و نگهداری ابنیه فنی جاده های این استان سالانه ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

تین نیوز

رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت: برای تعمیر و نگهداری ابنیه فنی جاده های این استان سالانه ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی (راهداری قزوین)، هاشم ابراهیم آبادی گفت: در حال حاضر ۶هزار و ۱۸۳دستگاه پل در راه های استان قزوین احداث شده اند که کارشناسان اداره نگهداری ابنیه راه ها به منظور حصول اطمینان از ایمنی سازه ای، بازرسی های فنی مستمر از آن ها انجام می دهند. 

وی اضافه کرد: در این راستا تنقیه پل ها و آبروها یکی از اقدامات مهم و مستمر برای جلوگیری از خسارات احتمالی به پل ها و هدایت آب های سطحی به ویژه در برخی از فصول سال است. 

ابراهیم آبادی ادامه داد: راهداران استان قزوین هرساله با انجام فعالیت های پیشگیرانه و حفاظتی از جمله لایروبی و تنقیه پل ها تلاش می کنند تا در زمان بارندگی و سیلاب از هر گونه انسداد مسیرهای ارتباطی جلوگیری کرده و زمینه تردد روان را برای کاربران جاده ای فراهم کنند. 

این مسئول خاطرنشان کرد: تنقیه و لایروبی ۵۴۳دهانه پل و دریواسیون و تنظیم بستر رودخانه به تعداد ۷۹۲مورد، رفع انسداد دهانه ها به تعداد ۶۹ مورد و پاکسازی آبچکان پل ها به تعداد ۲هزار و ۱۶۸ مورد از جمله فعالیت های انجام شده در بهسازی و مرمت پل ها و ابنیه فنی بوده است. 

ابراهیم آبادی گفت: در این مدت ۱۵۴دستگاه پل شامل تعمیر و احداث دیوار سنگی به تعداد ۵دستگاه، تعمیر و احداث رادیه و برید به تعداد ۳دستگاه، تعمیر و احداث هندریل به تعداد ۸دستگاه، خرید لوله بتنی برای ۹۰دستگاه، خرید باکس بتنی برای ۴۸دستگاه در حوزه استحفاظی این استان تعمیر و مرمت شد. 

 وی ادامه داد: اجرای رادیه و برید پل رحیم آباد، اجرای دیوار حائل محور قزوین-رشت، مرمت آبروهای محورهای فرعی و روستایی، تعمیرات اساسی پل کیلومتر۱۲ محور شامی شاپ-زنجان و تعمیر و مرمت پل چوبینه از مهم ترین اقدامات در راستای تعمیر و مرمت پل های حوزه استحفاظی استان قزوین طی سال جاری بوده است. 

رییس اداره نگهداری ابنیه راه های استان قزوین افزود: در حال حاضر ۱۶ پروژه ابنیه فنی و پل با پیشرفت بیش از ۶۰ درصدی در سطح راه های این استان در حال اجرا هستند که مرمت و بازسازی پل های خسارت دیده از سیل در حوزه استحفاظی استان قزوین، تعمیر و مرمت نقطه پرتصادف محور قزوین-رشت محدوده الوندی و بازسازی دیوار حائل محور قزوین-رشت از جمله آن ها است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مهرداد تراب 0 0

    بخدا دروغ میگین الان ۹ ساله جاده حمیدآباد به کورانه آسفالت نشده همه اش پر از چاله چوله است سالی ۱۰ تا کشته میده .