| کد خبر: 145482 |

◄ باید باغستان‌ سنتی‌قزوین‌ را حفظ و احیاء کنیم

سید مرتضی نصری خبرنگار تین نیوزاز قزوین-استاندار‌قزوین‌اظهارکرد:باغستان‌سنتی‌قزوین‌میراث‌گذشتگان‌است‌وباید‌درهمه‌ابعاد‌‌به آن‌توجه‌ویژه‌کرد.

تین نیوز

سید مرتضی نصری خبرنگار تین نیوزاز قزوین: ستاندار‌قزوین‌اظهارکرد:باغستان‌سنتی‌قزوین‌میراث‌گذشتگان‌است‌وباید‌درهمه‌ابعاد‌‌به آن‌توجه‌ویژه‌کرد.

فریدون همتی تصریح‌کرد: باید‌ باغستان‌ سنتی‌ این‌ میراث‌ هزار ساله‌را حفظ و احیاء کنیم.

وی‌گفت:به‌عنوان‌استاندار‌قزوین‌اجازه‌نمی‌دهم‌حتی‌یک‌وجب‌از‌باغستان‌های سنتی قزوین برای پروژه‌های دولتی‌وتوسعه شهر تخریب شود.

استاندارقزوین که در دومین جشنواره پسته استان که به‌مناسبت‌نکوداشت روز قزوین  وباحضور علی صفری سرپرست شهرداری،اعضای شورای اسلامی این شهرومسؤلان استانی وشهری قزوین در محل باغستان سنتی برگزارشد خاطر نشان کرد:بایدانگیزه باغداران را برای حفظواحیاء باغستان سنتی قزوین افزایش داد

فریدون‌همتی بیان کرد:موضوع آب،راه‌وامنیت باغستان سنتی درحال پیگیری است وباید برای تسریع وحل این مشکلات به آن جهت وسرعت اقدامات راافزایش داد.

استاندارقزوین افزود:در دهه های اخیربخش‌های زیادی ازباغستان‌های شهر به دلیل توسعه‌تخریب ونابود شده واین امر به دست سود جویانی انجام شده که با انگیزه ی تغییر کاربری اراضی دراین بخش از باغستان سنتی که در کنار جاده بوده ویا حوالی منازل مسکونی قرار داشته درختان رابریده وبا به آتش کشیده‌اند که با این امر به صورت جدی ومطالبه گرانه برخورد خواهد شد

شهر قزوین دارای 2هزار611هتار باغستان سنتی است که جنوب،شرق‌وغرب این شهر رااحاطه کرده‌اند

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.