| کد خبر: 143115 |

◄ نقش خبرنگاران در حل مشکلات جامعه بی بدیل است

قزوین سید مرتضی نصری خبرنگار تین نیوز: خبرنگاران در حل مشکلات نقش اساسی و کلیدی بر عهده دارند.

تین نیوز

سید مرتضی نصری خبرنگار تین‌نیوز از قزوین:خبرنگاران در حل مشکلات نقش اساسی و کلیدی بر عهده دارند.

در مراسم روز خبرنگار که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، داود محمدی و بهمن طاهرخانی نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای اسلامی شهر، خانه مطبوعات، دبیرشورای اطلاع رسانی استان، مشاور استاندار در امور روحانیون، خبرنگاران و مدیران مسئول هفته‌نامه‌ها، روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها در محل سرای تاریخی سعدالسلطنه قزوین برگزار شد از نقش خبرنگاران در تنویر افکار جامعه تقدیرشد.

در این مراسم آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: خبرنگاران رسالت سنگینی بر عهده دارند و با اتکا به آموزه‌های دینی باید دراین راه با صلابت گام بردارند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین خاطر نشان کرد: رسالت پیامبر هم اطلاع رسانی و آگاه سازی و نجات بشریت از جهالت بود و امام حسین(ع) نیز برای انتقال پیام مظلومیت به مردم و روشنگری رسالت خبری بر عهده داشت لذا شما باید قدر این حرفه را دانسته و در این مسیر باتکیه بر ایمان حرکت کنید.

رئیس کمیسیون اصل 90مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: خبرنگاری یک عشق ذوق و قریحه است.که حضورشما عزیزان را درهمه سختی ها وناملایمات توجیه پذیر می کند

داوود محمدی تصریح کرد: شغل خبرنگاری همانند آینه است که آنچه را به صورت شفاف می بینند انعکاس داده و در حل مشکلات جامعه نقش اساسی برعهده دارید

وی تصریح کرد: خبرنگاران نباید گزینشی و خطی عمل کنند و در انعکاس خبرها نگاه سیاسی داشته باشند تا حق مطلب ادا شود.

نماینده مردم قزوین،آبیک والبرز در مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه فعالان رسانه های استان افرادی متعهد و متخصص و دلسوز هستند که با کارآمدی خودنقش و جایگاه رسانه ها را بالا می‌برند.

وی گفت: با مشکلات اهالی این قشر آشنا بوده و در مجلس شورای اسلامی از وزیر فرهنگ و ارشاد خواستم که به مشکلات و دغدغه های شما شامل بیمه، مسکن و معیشت توجه شود.

در ادامهء این مراسم شهردار قزوین گفت: به منظور پاسخگویی به اهالی رسانه ها و ساماندهی فعالیت خانه مطبوعات مکان مناسبی برای استقرار خانه مطبوعات قزوین اختصاص داده ایم.

مسعود نصرتی تصریح کرد:خبرنگاران با حضور مستمر خود در عرصه اطلاع رسانی نقش مهمی در توسعه استان ایفا کرده که جا دارد از خدمات این قشر قدردانی شود.

 وی اضافه کرد: در شهرداری از رسانه ها برای اطلاع رسانی و آموزش امور شهروندی استفاده و یقین داریم بدون کمک رسانه ها و خبرنگاران نمی‌توان به اهداف مورد نظر دست یافت. 

در ادامه از پیشکسوتان عرصه خبر و نیز تعدادی از خبرنگاران و عکاسان فعال استان و خانواده شهید سهیلی راد از سوی شهرداری قزوین تجلیل به عمل آمد.

در حاشیه غیبت مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان و نیز معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار و رئیس شورای اطلاع رسانی استان در این مراسم علیرغم تاخیر  ۲۰ روزه آن مورد انتقاد و گلایهجمع کثیری از خبرنگاران و اصحاب رسانه قرار گرفت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.