| کد خبر: 136362 |

◄ نجات مرد میانسال از دره «پررود» الموت

مرد میانسال پس از سقوط در دره الموت غربی توسط تیم واکنش سریع جمعیت هلال‌احمر استان قزوین، از مرگ حتمی نجات یافت.

تین نیوز

صدیقه چگینی، خبرنگار تین‌نیوز، قزوین: مرد میانسال پس از سقوط در دره الموت غربی توسط تیم واکنش سریع جمعیت هلال‌احمر استان قزوین، از مرگ حتمی نجات یافت.

معاون امداد‌و‌نجات جمعیت هلال‌‌احمر استان قزوین درباره جزییات این موضوع گفت: صبح روز پنجشنبه به گزارش مرکز فوریت‌های پزشکی استان قزوین، سقوط یک فرد ٥٢ ساله به عمق ٢٥٠ متری دره صعب‌‌العبور پر رود در بخش الموت غربی شهرستان قزوین،در دستور کار قرار گرفت و ماموران پایگاه امداد‌و‌نجات رازمیان سریعا به صحنه اعزام شدند.

«حکمت‌الله ‌هاشمی» گفت: با توجه به  وسعت مکان حادثه و ارزیابی شدت آن یک تیم ویژه و تخصصی واکنش سریع به منطقه اعزام شد. که در بررسی‌های صورت‌گرفته، تیم‌های عملیاتی با توجه به وسعت و صعب‌العبوربودن منطقه حادثه به عملیات های متعددی از قبیل: صعود و فرود و انتقال فرد از پایین دره و استفاده از تجهیزات فنی تخصصی توسط ست‌های کوهستانی، توانستند مصدوم را به بالای دره انتقال دهند. 

وی افزود: با توجه به اهمیت حادثه، مصدوم به بالگرد امداد هوایی اورژانس انتقال یافت تا اقدامات درمانی به صورت تکمیلی صورت پذیرد.

 هاشمی در پایان تصریح کرد: تیم‌های واکنش سریع جمعیت هلال احمر، به عنوان نیروهای پیشرو در زمان وقوع سوانح و حوادث وارد عمل می شوند و این موضوع افزایش اعتماد مردم،  مسئولان و ارتقای سطح امنیت روانی جامعه را به ارمغان می آورد. لازم به گفتن است که  دسترسی آسان، کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت در امدادرسانی ، از دیگر مزیت‌های تشکیل تیم‌های واکنش سریع جمعیت هلال احمر استان است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.