| کد خبر: 135828 |

◄ علاقه داعشی‌ها به ایجاد پایگاه در استان قزوین

تین نیوز

مهسا سید قوامی: دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین گفت:با عملکرد خوب دادسرا امروز مواد مخدر در استان قزوین سخت‌یاب است.

 

به گزارش خبرنگار تین نیوز در نشست خبری دادسرای عمومی و انقلاب استان قزوین که در محل سالن جلسات دادستانی صورت گرفت اسماعیل صادقی نیارکی ضمن گرامیداشت یاد شهید بهشتی و همه شهدای انقلاب و همچنین شهدای حادثه تروریستی اخیر در تهران اظهار کرد: قانون آئین دادرسی کیفری جدید که در سال ۹۲ به تصویب رسیده است و مقارن با هفته قوه قضائیه لازم به اجراست دارای نوآوری و ویژگی های خاصی است.

 

گزارش آماری یکساله دادستانی

دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین با بیان اینکه گزارش عملکرد در یکسال اخیر از تیر ماه سال 95 الی تیر ماه سال 96 مد نظر است گفت:در این بازه زمانی در حوزه های مختلف توفیقات خوبی به دست آمده که همراه با اجرای قوانین موفقیت ها قابل قبولی کسب شده است.

 

اسماعیل صادقی نیارکی ادامه داد:از نگاه آماری بالغ بر 59 هزار و 701پرونده در دادسراهای عمومی و انقلاب استان قزوین رسیدگی شده است البته ناگفته نماند که از این مقدار 30 هزار 247 پرونده مربوط به شهرستان قزوین است که در یک سال اخیر پرونده های ورودی به دادسرای شهرستان قزوین 4 درصد کاهش داشته, این در حالی است که در کل استان 7 درصد افزایش را شاهد بوده ایم.

 

وی با اشاره به عملکرد خوب در رسیدگی به پرونده ها و اجرای احکام افزود:آنچه در اجرای احکام رخ داد برای 24 هزار و 579 پرونده, احکام صادر شده اجرا گردید که این موضوع نشانگر رشد 13 درصدی نسبت به سال گذشته است.

 

این مقام مسئول با اشاره به نگاه کارشناسی به حوزه آماری بیان کرد:درگیری ها و سرقت و موضوعات مرتبط با مواد مخدر را می توان به عنوان فراوانترین پرونده های کیفری ورودی به دادسرای عمومی و انقلاب نام برد.

 

صادقی نیارکی از اجرای طرح مبارزه با سلاح سرد خبر داد و گفت:این طرح با نگاه برخوردی و پیشگیرانه در مجلس به تصویب رسیده است که اجرای آن منجر به کاهش استفاده از سلاح سرد شده است چرا که در قبل 20 مورد قتل عمد با سلاح سرد را شاهد بوده ایم این در حالی است که امروز به 5 مورد رسیده است.

 

دادستان عمومی و انقلاب با بیان اینکه استان قزوین جزء استان های برتر مقابله با مواد مخدر است تصریح کرد:در این راه گام های استواری در حوزه درمان اعتیاد و برخورد  برداشته شده است که مواد مخدر را در قزوین سخت یاب کرده است و عملکرد دادستانی باعث شده فضای قزوین برای فعالین حوزه مواد مخدر فضای قرمزی باشد.

 

داعشی ها هرگز وارد قزوین نشده‌اند

اسماعیل صادقی نیارکی حضور داعشی ها در اطراف استان قزوین که اخیرا در فضای مجازی پیچیده شده است را تکذیب کرد و گفت:هیچگونه فعالیتی از سوی نیروهای تکفیری و داعشی را در قزوین نداشته ایم.

 

 وی اضافه کرد:خوشبختانه با وجود اینکه استان قزوین همجوار با پایتخت است و نیروهای داعشی هم به داشتن پایگاه هایی در استان قزوین و ورودی های پایتخت بی میل نیست, اما با هوشیاری  مقامات قضایی و اطلاعاتی و همچنین نیروهای امنیتی و آگاهی بالای مردم فهیم قزوین هیچگونه پیوستن به نیروهای داعشی را نداشته ایم و در حال حاضر استان قزوین استان قرمزی برای نیروهای تکفیری به شمار میرود.

 

اقدامات دادستانی در حوزه زمین خواری

صادقی نیارکی با بیان اهمیت و مورد توجه بودن زمین خواری در قزوین ادامه داد:دادسرای مرکز استان و تمام دادسرای های استان قزوین اعتقادی راسخ به مقابله با پدیده زمین خواری دارند.

 

وی افزود:تمام افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند افرادی هستند که دسترسی هایی به برخی از دستگاه ها دارند که می توانند با استفاده از آن ها به خواسته های خود برسند.

 

صادقی نیارکی تصریح کرد:این شبکه رانت بعد از شناسایی زمین های دولتی آن ها را با اسناد جعلی و زیر قیمت به افراد بیرونی واگذار می کردند.زمین هایی که تا به امروز شناسایی شده چیزی بالغ بر 70 قطعه است.وی ادامه داد:این اتفاق از سال 1385 توسط کارکنان ناسالم مسکن و شهرسازی کلید خورده است البته ناگفته نماند که آخرین زمین خواری در سال 95 رخ داده است.

 

دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین از بازداشت 20 تن از افرادی که مسئولیت هایی در ادارات دولتی داشته اند خبر داد و گفت:این افراد کسانی بودند که در شبکه های خطرناک رانت و زمین خواری فعالیت می کردند.حجم تخلف این افراد بسیار سنگین بوده و نیازمند به دقت بیشتری دارد که بررسی پرونده های آنان به نیمه راه رسیده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.