| کد خبر: 161964 |

◄ هوشمندسازی تهران برای پولی شدن «جای پارک»

قائم مقام سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به وضعیت پارکومترها، گفت: برنامه ای داریم تا برای 5 سال آینده تعداد جای پارک ها را به 100 هزار افزایش دهیم.

تین نیوز

قائم‌مقام سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به وضعیت پارکومترها، گفت: برنامه‌ای داریم تا برای 5 سال آینده تعداد جای پارک ها را به 100 هزار افزایش دهیم.

به گزارش تین‌نیوز، منصور نوریان درباره وضعیت پارکومترها، گفت: در حال حاضر چراغ 15 هزار پارکومتر در شهر تهران چشمک می‌زند و همه سیستم ها آماده کار هستند؛ اما متاسفانه از طریق پلیس اعمال قانون صورت نمی‌گیرد تا مردم رعایت کرده و از پارکومترها استفاده کنند.

او هم‌چنین با اشاره به برنامه‌های آتی این سازمان برای گسترش پارکومترها، اظهار کرد: برنامه داریم به جز 15 هزار پارکومتر موجود، طی 5 سال آینده به 100 هزار جای پارک هوشمند برسیم. احتمالا استفاده از این پارکومترها با روش های نوین مانند استفاده از اپلیکیشن و روش های هوشمندتر صورت می‌پذیرد.

قائم مقام سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، با توضیح این نکته که ساماندهی پارکبان‌ها جزو روش های نوینی است که در آینده اجرا خواهد شد؛ اذعان کرد: هر روش نوینی نیازمند عوامل انسانی است و ما برای استفاده از اپلیکشن های پارکومتر، نیازمند استفاده از نیروی انسانی هستیم.

قائم‌مقام سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران بابیان اینکه سیاست ما کمک به اشتغال است، گفت: اگر روش های نوین اجرایی شود، بخشی از پارکبان‌ها و شاید تعداد بیشتری از آن‌ها را نه از طریق شهرداری تهران بلکه از طریق پیمانکاران و برون‌سپاری به بخش خصوصی، جذب خواهند شد.

اعلام مناقصه برای 15 هزار جای پارک جدید

محسن پورسیدآقایی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران نیز درباره وضعیت پارکومترها پیش تر به شهر نوشت گفته بود: به‌زودی مناقصه‌ای برای 15 هزار جای پارک جدید اعلام خواهیم کرد که مبنای طرحی است که برای پارکومترها در نظر گرفته‌ایم.

او اظهار کرد: بر اساس این طرح، همه افرادی که در محلات مورد نظرشان پارک می کنند باید از طریق اپلیکیشن‌های تلفن همراه، شارژ پارک خود را بپردازند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران، ادامه داد: عده‌ای نیز با دستگاه‌های الکترونیکی در محل حضور دارند تا هم روش استفاده از این اپلیکیشن را به مردم آموزش دهند و هم شماره پلاک‌ها را کنترل کنند تا در صورت پرداخت نکردن آنلاین عوارض، فرد خاطی جریمه شود. 

پیش از این افشین حبیب زاده، عضو کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر تهران، خبر از اپلیکیشن جا پارک مترو داده بود و گفته بود: این اپلیکیشن‌ محل دقیق پارک و مبلغ و هزینه را مشخص می‌کند و شهروندان می‌توانند به‌راحتی هزینه پارک خود را از طریق اپلیکیشن پرداخت کرده و پلیس نیز وقتی به محل پارک مراجعه کند برایش مشخص خواهد شد که چه کسی هزینه را پرداخت کرده و چه کسی پرداخت نکرده و باید جریمه دهد.

منبع: خبرگزاری آریا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.