| کد خبر: 270315 |

افزایش ۱۸ درصدی بار و ۳۸ درصدی مسافر در راه آهن شمال

کارکنان در بخش ترافیک، نظارت بر عملکرد ماموران در طول خط و برنامه ریزی جهت به موقع رساندن قطار و خروج خط، همه در آماده باش هستند.

تین نیوز

مدیرکل راه آهن شمال گفت: میزان باربری در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۲۶ درصد افزایش داشت و در سال ۱۴۰۲ نیز ۱۸ درصد افزایش بار داشتیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، رحمان معصومی اظهار کرد: راه آهن یک شرکت خدمات رسان است که در ایام پیک و نوروز تمامی معاونان مدیرکل، رؤسای ادارات به صورت ۲۴ ساعته در خدمت راه آهن هستند.

وی افزود: در قسمت فنی در ایستگاه های طول خط، لوکوموتیوران، سوزن بان، متصدی ترافیک و همه کسانی که با حرکت قطار سروکار دارند در این ایام همه تسهیلات سفر را برای مسافران فراهم می کنند.

معصومی با بیان اینکه در سال جدید در روز دوم فروردین چهار هزار مسافر جابجا شد و در سنوات گذشته نیز به این منوال بوده است، تصریح کرد: در طول خط، بازرسینی داریم که قطارها را از نظر نظافت، ماموران و رؤسای قطار مورد بازدید قرار می دهند.

وی با اشاره به اینکه کارکنان در بخش ترافیک، نظارت بر عملکرد ماموران در طول خط و برنامه ریزی جهت به موقع رساندن قطار و خروج خط، همه در آماده باش هستند و کشیک ارشد وجود دارد و به صورت ۲۴ ساعته نظارت دارند، یادآور شد: قطار مسافری ساری به مشهد قبلا ۱۱ صبح از ساری حرکت می کرد و زمان نامناسبی به مشهد می رسید اما با رایزنی های صورت گرفته ساعت حرکت به ۱۳:۱۰ دقیقه انتقال یافت و به جای اینکه مسافران ساعت سه صبح به مشهد برسند ساعت ۵:۳۰ صبح می رسند.

مدیر کل راه آهن شمال یک ادامه داد: میزان باربری در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۲۶ درصد افزایش داشت و در سال ۱۴۰۲ نیز ۱۸ درصد افزایش بار داشتیم.

این مسئول، استفاده بهینه از تجهیزات و بهره وری را از مهم ترین اولویت ها برشمرد و گفت: بهره وری امسال ۳۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است که در مناطق ۲۱ گانه راه آهن دومین اداره کل افزایش ۹ درصد داشته که بیشتری بهره وری را اداره کل راه آهن شمال داشته است همچنین از نظر مسافر نیز ۱۳ درصد افزایش مسافر نسبت به سال ۱۴۰۱ داشته ایم و پیش بینی می شود امسال مسافران بیشتری از طریق ریل و راه آهن حرکت کنند.

وی با تاکید بر اینکه راه آهن این ظرفیت را دارد که بیشترین بار را با اطمینان خاطر به مقصد برساند، افزود: شرکت هایی که بار حجیم و طولانی مدت دارند برای انتقال  از ظرفیت راه آهن استفاده می کنند.

مدیرکل راه آهن شمال یک یادآور شد: هر قطاری که از شمال به سایر مناطق اعزام می شود سبب کم شدن حرکت ۴۰ تریلی و کامیون در استان می شود و در کنار آن از تصادفات جاده ای نیز جلوگیری خواهد شد

معصومی خاطرنشان کرد: از گردشگران و مردم می خواهم که حریم راه آهن را حفظ و جهت عبور و مرور از زیرگذرها استفاده کنند همچنین مسافران در مسیر قطار توقف نداشته باشند.

وی با ابراز تاسف از اتفاقاتی که سال گذشته در مسیر ریل های راه آهن استان روی داد، گفت: سال گذشته حدود ۹ برخورد داشتیم همچنین ۴۰ توقف نیز لوکوموتیوران ما داشته است تا جلوی برخورد را بگیرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.