| کد خبر: 266499 |

افتتاح ۲۰ کیلومتر بزرگراه در محور زاهدان بیرجند تا پایان سال‌جاری

بخش قابل توجهی از کالاهای اساسی و بار کشور از بندر چابهار به سایر نقاط کشور توزیع می‌شود که ترانزیت بین‌المللی را در این منطقه رقم می‌زند اما راه های استان در تراز این میزان ترانزیت نیست .

تین نیوز

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: این اداره کل تلاش دارد تا پایان سال جاری ۲۰ کیلومتر بزرگراه را در محور زاهدان بیرجند به بهره برداری برساند که برای تحقق این هدف در حال حاضر کارگاه های راه سازی به صورت دو شیفت در حال فعالیت هستند.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی؛ عطاء اله اکبری در حاشیه بازدید از محور زاهدان بیرجند گفت: این اداره کل با آگاهی کامل از این پروژه اثر گذار در توسعه استان که همزمان با اتصال خط هفت گاز سراسری کشور به مشهد مقدس و نیز اتصال راه آهن چابهار زاهدان زابل بیرجند و مشهد در حال اجراست تلاش دارد به سرعت ساخت بزرگراه را در این محور مهم و استراتژیک جنوب شرق تکمیل نماید تا اثرات مهم اقتصادی، اجتماعی و امنیتی آن عاید شهروندان گرامی شود.

وی رسیدن به توسعه همه جانبه و پایدار سیستان و بلوچستان را در گرو توسعه و بهسازی راه ها و ارتباط آن با دیگر استان های کشور ذکر کرد و گفت: ۳۳ کیلومتر بزرگراه توسط این اداره کل در محور زاهدان بیرجند طی سه سال اخیر با اعتبار ۳۶۰ میلیارد تومان احداث شده و تلاش این اداره کل تا پایان اسفند ماه سال جاری به زیر عبور بردن ۲۰کیلومتر از این شاهراه حیاتی استان است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت بزرگراه در توسعه این استان گفت: بخش قابل توجهی از کالاهای اساسی و بار کشور از بندر چابهار به سایر نقاط کشور توزیع می‌شود که ترانزیت بین‌المللی را در این منطقه رقم می‌زند اما راه های استان در تراز این میزان ترانزیت نیست و برای تسهیل در تجارت و افزایش ایمنی سفر توسعه شبکه بزرگراهی استان حائز اهمیت است. 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.