| کد خبر: 261787 |

۷۵۰ کیلومتر جاده های شرق ایران تک بانده است

عضو کمیسیون عمران مجلس با اعلام این که لایحه اساسنامه توسعه سواحل مکران ایراداتی دارد، گفت: ۷۵۰ کیلومتر از جاده های شرق کشور نیازمند ساخت باند دوم است.

تین نیوز

عضو کمیسیون عمران مجلس با اعلام این که لایحه اساسنامه توسعه سواحل مکران ایراداتی دارد، گفت: ۷۵۰ کیلومتر از جاده های شرق کشور نیازمند ساخت باند دوم است.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، اسماعیل حسین زهی با اشاره به تصویب بررسی یک فوریتی لایحه اساسنامه توسعه سواحل مکران، اظهار کرد: این لایحه به صورت 2 فوریتی از سوی دولت به مجلس ارسال شد که نمایندگان مجلس به دلیل ضرورت انجام کار کارشناسی و توجه به تمامی ابعاد، به بررسی دو فوریت آن رای نداده و آن را با یک فوریت به تصویب رساندند.

وی با بیان اینکه لایحه اساسنامه توسعه سواحل مکران ایرادات و مشکلاتی دارد که حتما باید بررسی و اصلاح شود، افزود: در تدوین این لایحه باید شرایط محلی، منطقه ای و حاکمیتی در کنار هم دیده شوند، همچنین دستگاه های نظارتی باید بتوانند به موضوعات مختلف و مرتبط ورود کنند.

وی با بیان این که بخش عظیمی از جمعیت جهان در شرق آسیا و در کشورهایی نظیر چین، هند، بنگلادش و پاکستان و ..زندگی می کنند، اضافه کرد: از موقعیت سوق الجیشی کشورمان در ارتباطی دهی شمال به جنوب و شرق باید نهایت بهره مندی را داشته باشیم. توسعه سواحل مکران می تواند اهرمی برای افزایش صادرات و تبادلات تجاری با شرق دنیا و استفاده از ظرفیت وسیع بازار این کشورها بشمار برود.

وی با یادآوری این که یکی دیگر از موضوعات بسیار مهمی که با توسعه سواحل مکران محقق می شود، توسعه اقتصاد دریا محور است، گفت: توجه به مکران و تقویت کریدورهای و مسیرهای ترانزیتی از جنوب به شمال و بالعکس موجب توسعه و عمران و آبادی مناطق شرقی کشور از جمله سیستان و بلوچستان نیز می شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اهمیت تکمیل کریدورهای اصلی و توسعه خطوط ریلی کشور، به ویژه مسیری که چابهار را به خراسان و کشورهای آسیای میانه متصل می کند، تصریح کرد: با عنایت رهبر معظم انقلاب به منطقه سیستان و بلوچستان برای احداث خط ریلی مذکور، منابعی از صندوق توسعه ملی اختصاص داده شد. استفاده از راه آهن موجب حمل کالا با حجم بالا و انتقال ایمن آن به مناطق مختلف می شود، لذا حتما باید در برنامه های توسعه ای جنوب شرقی کشور و سواحل مکران به موضوع ترانزیت کالا از طریق خطوط ریلی توجه ویژه صورت بگیرد.

حسین زهی بیان کرد: در برنامه های توسعه ای شرق کشور، باید به موضوع توسعه ترانزیت جاده ای نیز در کنار خطوط ریلی توجه ویژه داشته باشیم. حدود 750 کیلومتر از جاده های منطقه نیازمند دو باندسازی جهت کاهش بار ترافیکی و افزایش سرعت انتقال بار هستند. ضمن اینکه توسعه و ایمن سازی جاده های این منطقه موجب کاهش تصادفات و تلفات جاده نیز می شود که از اهمیت بسیار زیادی بر خوردار است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.