| کد خبر: 261038 |

بندر خرشهر؛ آماده برقراری سفر دریایی

برای برقراری تردد دریایی به بصره از طریق بندر خرمشهر اقدامات و مذاکراتی خوبی با طرف عراقی انجام گرفته است.

تین نیوز

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: برای تامین شناور و راه اندازی خطوط مسافرت دریایی به سرمایه گذاران بخش خصوصی تسهیلات ارایه می شود.

به گزارش تین نیوز از وزارت راه و شهرسازی، مهدی فرهمینی فراهانی مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در دیدار با مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر ضمن گفت وگو پیرامون حمل و نقل دریایی زوار اربعین حسینی، گفت: در بنادر استان خوزستان در حوزه سفرهایی دریایی با کمبود شناورهای استاندارد و قابل استفاده هستیم و این برای همه ما تبدیل به دغدغه شده است تا به نوعی حل و رفع شود. 

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی برای این حل مساله مهم، تسهیلات بسیار مناسب و با سود صفر درصد را به سرمایه گذاران بخش خصوصی که درصدد وارد شدن به میدان تامین شناور برای سفرهای دریایی هستند، اختصاص داده است. 

به گفته فرمهینی فراهانی، ما در بنادر کشور از جمله خرمشهر پایانه های مسافری مناسبی داریم که باید از آنها به خوبی استفاده شود تا مایه توسعه و سودآوری شوند و این امر فقط به دست بخش خصوصی مهیا می شود. 

وی خاطر نشان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی تسهیلات بسیار مناسب و با سود صفر درصد را به سرمایه گذاران و بخش خصوصی که درصدد وارد شدن به میدان تامین شناور برای سفرهای دریایی هستند، اختصاص داده است. 

بندر خرشهر آماده برقراری سفر دریایی 

همچنین در این دیدار مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر نیز اظهار کرد: خوشبختانه برای برقراری تردد دریایی به بصره از طریق بندر خرمشهر اقدامات و مذاکراتی خوبی با طرف عراقی انجام گرفته است. 

به گفته علی عسکری، یکی از مسائل مهم در برقراری خط دریایی، وجود شناور و یا کشتی کاملا تجهیز و استاندارد است که بعضا علت عدم نبود تردد دریایی به نبود این عامل ارتباط دارد. 

به گزارش سازمان بنادر و دریانودری، مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: اکنون مراحل نهایی برای زمینه سازی خط دریایی به بندر بصره از طریق بندر خرمشهر در حال انجام است.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.